BasD Dankje Bas. 🙂 Allerlei mensen vinden zichzelf heiliger dan de paus....
Ik ga het 1x uitleggen, en verder er niet over in discussie. Dat heeft verder weinig toegevoegde waarde.
Woensdagmiddag kreeg ik zeer zeer zeer sterke geruchten dat FLY de dag erna ging openen, en heb toen rond 15u mijn entreekaartje voor donderdag gekocht. Nog netjes het reisadvies van buitenlandse zaken geraadpleegd. 's avonds laat kreeg ik nog iets mee dat er een quarantainemaatregel aanstaande was voor Duitse inwoners die uit Nederland terug van vakantie kwamen, maar toen lag ik al op bed. Ik ben geen Duitse inwoner, dus weinig aandacht aan besteed. Ik ben om 7u 's ochtends in alle vroegte vertrokken, lang voordat het officiële nieuws over de opening van FLY bekend werd. Onderweg op de radio bij Q-music werd toen gezegd in het nieuws, 'Duitse inwoners die terugkeren vanuit Zuid- en Noord-Holland moeten in quarantaine bij hun thuiskomst'. Er was mij toen nogsteeds niks bekend over Nederlanders die naar Duitsland gingen. Ik arriveer 9.55u zonder problemen in Phantasialand, ben dolblij want ondertussen was de officiële bekendmaking gedaan rond 9u. En ik ga lekker nietsvermoedend in de wachtrij staan voor Rookburgh die om 12u zou openen, 2u wachten en niks te doen dus dan ga je online bijlezen. In de loop van de dag kwamen diverse nieuwsartikelen online, verschillende uitleggen in de media, waarbij het de ene keer uitgelegd werd als advies, dan als verplichting, en toen weer als 'het verschilt per deelstaat wat je moet doen', en 'je mag nog wel dagjes doen, maar niet meer overnachten in Duitsland'. Oftewel, het was een chaos aan adviezen, maatregelen, nieuwsartikelen en vooral heel veel schreeuwende mensen op twitter. En op dat moment was ik al in Duitsland in de wachtrij voor FLY, dus kon er toch niks meer aan doen. Het 'kwaad' was al geschied, en de Nederlandse overheid verplicht gelukkig niet om in quarantaine te gaan na terugkomst uit Duitsland. Ik heb toen dus de keuze gemaakt om gewoon van mijn dag in Phantasialand en van FLY te genieten, wetende dat het nog even kan duren voordat ik weer terug kan gaan. Mensen hebben helaas de neiging om iedereen maar direct uit te kotsen, door het slijk te halen, geen menselijke maat te hebben en iedereen is direct veroordeeld. En dan ga ik er inderdaad niet meer op reageren. Heeft geen nut. Ik ga niet op social media in discussie's, komt toch niks goeds uit. De enige reden dat ik hier reageer is omdat er veel vrienden en bekenden van mij op dit forum zitten, en het aan jullie wel gewoon netjes kan en wil uitleggen.
Mijn Duitslandtrip van deze week is gecanceld en daar baal ik van als een stekker. Ik had nu in Swabenpark moeten zitten ipv dit te typen. Dus alsjeblieft, hou toch eens op met al die aanvallen en de haat. Ik kan jullie echt vertellen, het is teveel.