Ben een énorm grote Lego fan maar ik weet echt niet wat ik hier nou van moet vinden 😅 De structuur van dit park snap ik echt totaal niet, dan heb ik liever dat ze de originele layout van de andere parken bewaren. De attracties die ik er momenteel op zie staan zijn ook zo'n vreemde keuzes voor zo'n park... Wel leuk dat ze die achtbaan set er in hebben verwerkt 😆
Hopelijk is er nog steeds sprake van een fabriek (je weet wel, waar je zo'n blokje krijgt) mét een PAB shop er aan, voor mij is het geen Legoland zonder die attractie! Oh ja, en hopelijk vragen ze geen 70+ euro inkom.
Alfa Ze spreken trouwens ook over Legoland Benelux als mogelijke naam. Dat zou wel een goede naam zijn, geeft het doelgroepgebied goed weer en vermijdt ook discussies over welke taal 'België' moet zijn (Belgium/België/Belgique).
Helemaal mee eens, Legoland Benelux of Legoland Belgium, maar zéker niet Belgique... 🥴
MisterDream Men zegt in het artikel dat het evengroot wordt als de Efteling 🙈
Hopelijk maken ze dan ook nuttig gebruik van die ruimte, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Legoland New York...
DaltonTerror Plopsaland zal dit zeker en vast niet leuk vinden want het is dezelfde doelgroep en Lego lijkt me wel een sterk merk om mensen aan te trekken.
Tja, dan is het aan Plopsa om hun park wat beter te maken hé. Zo werkt deze industrie nu eenmaal 🤷♂️
Kevjoe Er is een enorm probleem om meertalige mensen te vinden in Wallonië - als je al ooit eens geweest bent in Walibi Belgium begrijp je wat ik bedoel.
Tja wat wil je, in onze scholen is het vak Frans verplicht in Vlaanderen, maar Nederlands is niet verplicht in Wallonië. Echt te belachelijk voor woorden. België is gewoon extreem verdeeld, kunnen net zo goed 2 aparte landen zijn... En ja, de reputatie van de Walen is nou ook niet echt het meest kleurrijke in Vlaanderen...
Kevjoe Het laatste pretpark wat er in België bijgekomen is, is Comic Station. Welke zich op een van de drukste treinstations van België bevindt, welke er nog niet in geslaagd zijn om het rendabel te krijgen. Lego/Merlin is natuurlijk van een totaal andere orde, maar ik heb serieuze twijfels met hoe optimistisch hun verhaal klinkt.
Had dit ooit al eens aangehaald in mijn tripreport van Plopsa Station, maar dat park zou gewoon perfect werken als een Lego Discovery Centre. De attracties, de locatie, de grootte... allemaal vergelijkbaar met wat er nu staat. Het grootste nadeel er aan is natuurlijk hun achterlijke beleid dat je enkel binnen mag met een kind...
Johan Ik zou het park liever in de provincie Antwerpen zien komen of in brabant/zeeland/limburg. Of net over de grens in Duitsland.
Bobbejaanland omvormen naar Legoland zodat het terug een interessant park wordt met goeie theming eh ik bedoel ik zal er over een goeie 10-20 jaar wel voor zorgen dat er een mooi parkje komt in die regio, gaat zeker gebeuren 🙂
En ja Duitsland heeft al een Legoland park, dus nog eentje bouwen zou verwarrend zijn.
Guy Maar het is wel een regio met een erg hoge werkloosheid terwijl Vlaanderen juist een tekort aan personeel heeft.
't Is hoe je het bekijkt; in het hele land zitten we met vergrijzing en een "nieuwe" generatie die al met een voet in het graf staat door depressie. Steeds minder mensen willen gaan werken en door het lerarentekort krijgen mensen niet de opleiding zoals ze die zouden moeten krijgen. Belgen vertrekken uit het land omdat ze het beu zijn en buitenlanders komen naar het land om vervolgens niet te werken of zelfs dakloos te worden omdat ze uit een oorlogsgebied komen (en overduidelijk hetzelfde in Nederland).
Dat het park in Wallonië komt te liggen is heel goed voor hun economie, maar ik vrees dat Vlaanderen er niet veel profijt aan zal hebben.
broodje123 Charleroi heeft bizar veel verlaten gebouwen, wat ik en sommige anderen wel interessant vinden, maar voor de leefbaarheid doet het niks goeds. Al deze verlaten fabrieksterreinen worden herontwikkeld , daarin moet je Legoland ook zien.
Zou wel grappig zijn als ze in de verre toekomst er nog wat parken bij gaan zetten, vlak naast de deur of een steenworp verder, zoals Dubai Parks. You might as well...
broodje123 Wel ben ik kritisch erop of het ook direct een positief effect voor de burgers. Het ligt best wel buiten de stad, en de metro moet ook verlengd worden om er uit te komen.
Dat worden een hoop pendelbussen die gaan hobbelen over de Waalse wegen!