Of je blijft je als een klein kind gedragen en dit tot in den treure herhalen. 🙄
MisterDream Heel duidelijk wanneer je wandelt in een themagebied over een bepaald land, vaak sfeervol en bepaalde gebieden zijn niet gekoppeld aan een land zoals Arthur etc...maar dat maakt het in mijn ogen niet direct een zooitje. Walibi Holland past beter in die categorie
Nou.. als je buiten italië in bordje neer zet dat je in Italië bent, maar volgens de plattegrond op datzelfde bordje je niet meer in Italië bent.. dan weet het park zelf dus óók niet welk thema gebied waar ligt.
Er is altijd wel een centraal stukje in een themagebied dat écht mooi is, maar daar vandaan word het vaak al snel erg rommelig en is het niet duidelijk welk themagebied nu waar eindigt/begint - althans: Vooral bij oudere themagebieden.
maar dat is niet zozeer waar ik op doel. Het gaat meer om het conceptuele. Ze willen je Europa laten beleven in één bezoek (waarmee ze het zich overigens niet bepaald makkelijk maken, waarvoor ik best respect heb).. maar vervolgens gooi je er allerhande vreemde IP's, onsamenhangende sponsoring of thema elementen in die niets met Europa (of het betreffende land) te maken hebben. Je wijkt dus af van je eigen concept, je eigen missie. Een stukje basiskennis over hoe je een bedrijf runt leert je al dat dit een no-no is. (zie het een beetje als een McDo die gezonde voeding wil aanbieden - dat was destijds aardig geflopt). Maargoed: Helaas is het in pretparkland zo dat IP's altijd wel volk trekken, ongeacht hoe goed/slecht je het gebruikt.
Zeker met de ruimte die ze hebben, had een 2nd gate (of onderhande zou het - vanwege rulantica - een 3rd gate zijn) voor projecten zoals Arthur en dergelijke helemaal geen gek idee geweest voor EP. Juist dán kun je mooi laten zien wat je verder allemaal nog kan. In zekere zien doen ze dat ook al een beetje met Rulantica, maar binnen het resort zou een 2e park eigenlijk prima gepast hebben: EP is al (lang) dusdanig groot dat je amper/niet op een dag rond komt.
En inderdaad. Walibi maakt daar óók een zooitje van, door zich in elk opzicht (Thematisch én type attracties) te richten op jongeren, terwijl ze wél steeds blijven roepen dat ze hele families willen aan spreken. Dat klopt ook niet, maar in elk geval is het Thematisch doorheen het park wél consequent. Dat kun je van EP absoluut niet zeggen. Maarja: voor Walibi is dat geen grote uitdaging en zoals ik al eerder noemde: EP maakt het zichzelf met de keuze om voor Europese Landen te gaan niet bepaald gemakkelijk. Al in al vind ik het best knap hoe ver ze daar in komen, maar juist daarom is het ook jammer dat ze dan ruimte "verkwisten" aan themagebieden die eigenlijk niets in het park verloren te hebben waar ze een "easy win" mee kunnen scoren.