Aangezien het huidige Europa-Park stilaan zijn grenzen bereikt om uit te breiden, zou het jammer zijn als ze deze baan gewoon opfrissen zonder zelfs thematische veranderingen.
Daar waar ze bij de wederopbouw van Scandinavië Snorri Touren eronder gepropt hebben als nieuwigheid, zijn ze bij de wederopbouw van de Wildwasserbahn en Enzian toch te snel geweest.
Ik bewonder de familie Mack hoe snel en efficiënt ze de draad weer opgepakt hebben bij de branden, maar ze hebben er te weinig vernieuwing ingestoken. Gemiste kansen naar mijn mening.
Laat ons hopen dat ze met Euro-Mir niet te snel van de tekentafel naar de uitvoering zijn overgegaan. Dit gebied mag volledig op de schop. Geef mij maar een soepel kopie van de lay-out (als ze dan toch de baan willen behouden) in een volledig nieuw jasje. De zoveelste "mainstreet" mag tegen de vlakte.
Naast de hoop komt er toch meteen weer heel veel twijfel. De verwijzingen zijn enkel naar de renovatie van Euro-Mir en niet het hele themagebied en de (slechte) Snowflake darkride. Dus kunnen we er stilletjes vanuit gaan dat het thema gewoon behouden blijft? Of gebeurd het vervolgens in 2 fases?
Ben benieuwd.