Bobske Ook die spiegeltorens zijn in mijn ogen een iconisch beeld in pretpark land.
Exact! Die concept-art met Russische huisjes en torentjes heb ik altijd fantastisch gevonden. Als Euro-Mir er vanaf het begin zo uit gezien had, zou dat briljant geweest zijn. Maar inmiddels zijn de vijf spiegeltorens zo onmisbaar aan de skyline van Europa-Park dat ze hier volgens mij niks aan zullen veranderen.
Daarnaast vind ik de baan ook best soepel. Het zijn de foute knikken die Euro-Mir wat lomp doen aanvoelen, maar rammelen doet hij naar mijn gevoel niet. Toch is hij voor verbetering vatbaar: het station zou best gemoderniseerd mogen worden en de wachtruimte is afschuwelijk. Ik heb nooit begrepen waarom men de rij niet doorheen het ruimteschip laat slingeren of (deels) in het gebouw verwerkte. Daar is verbetering zeker mogelijk 🙂
Niet helemaal on-topic, maar ik heb al vaak gedroomd over iets dat ik beschrijf als Club Euro-Mir. Zet tijdens avondopeningen (Sommernacht en Halloween) een DJ boven de wachtruimte, speel die muziek in de omgeving én in de liftkoker. Daarnaast zou ik wat rookmachines en lasers tussen de spiegeltorens plaatsen, wat volgens mij een schitterend effect kan creëren. Ik denk dat Euro-Mir meteen de populairste avondride van het park wordt 😃