Japio Of komt er een Derde Symfonie aan
Ik zeg niet wanneer maar ik mag hopen van wel. Je koopt zo'n dure fonteininstallatie niet om 20 jaar lang dezelfde show op te voeren tot einde levensduur (20 bij wijze van spreken, geen idee hoelang het mee zal gaan).
Sinds de tweede symfonie zijn er meerdere prachtige muziekstukken bijgekomen in de Efteling (Baron, Symbolica, M&M), ik denk dat we er wel van mogen uitgaan dat die ook een keer worden verwerkt in een nieuwe symfonie.
Edit:
Japio Alleen ik vind het raar/jammer dat van de Eftelingmelodieën alleen de korte, herkenbare stukken worden gebruikt.
Het is misschien wel jammer, maar het is eigenlijk best logisch. De Efteling wil juist een show opvoeren met die stukken muziek die bij de gasten het best is blijven hangen na hun dagje efteling, want die stukken herkennen ze dan ook eerder. Daarnaast is er een reden dat ze herkenbaar zijn, want het zijn de stukken die het meest opvallen in een lied en vaak (niet altijd) het leukste deel zijn daardoor.
Ik denk dat je Aquanura een beetje moet zien als de muzikale samenvatting van je dagje Efteling. Want in een samenvatting zitten de meest iconische, memorabele en leukste deuntjes die je die dag hebt gehoord.