Persoonlijk ben ik niet zo'n grote fan van de muziek van Guus, maar ik weet dat er een behoorlijke groep mensen is die het goede muziek vinden. Een nieuwe show moest nou eenmaal gebeuren, de laatste nieuwe was in 2014 en na zo'n lange tijd ben je wel een beetje uitgekeken op steeds dezelfde show(s).
Wat ik mij wel afvraag is of de samenwerking met Guus Meeuwis nou echt een goede keuze is, kijkend naar het toekomstbeeld van de Efteling. Er moeten steeds meer internationale gasten komen die allemaal deze volkszanger niet zullen kennen. Tiësto moet maar net je smaak zijn, maar ik denk dat iedereen het erover eens is dat hij internationaal een stuk bekender is dan Guus. Aquanura met een Zachte G is voor nu (tijdens een pandemie met weinig internationale bezoekers) leuk om te zien, maar daarna is de toegevoegde waarde weg. Zonde van het geld als je het mij vraagt.
Eryndor Ik vind het ook zielig voor Andre Rieu, die toch ook recentelijk zijn 25 jarig jubileum heeft gevierd, en wel in Aquanura had gepast.
Nu je het zegt, André Rieu heeft natuurlijk ook een geschiedenis in de Efteling. Hoe gaaf zou het zijn geweest als hij met zijn orkest een compleet nieuwe medley zou maken voor een Aquanura show. Dat zie ik persoonlijk veel liever en ik denk dat het ook de gemiddelde bezoeker (iets) meer zal aanspreken.