Ik heb sinds 2017 een traditie om naar frankrijk te rijden of te vliegen om wat nieuwe pretparken
te bezoeken. Het begon in 2017 last minute door heen te rijden naar Parc Asterix en op de terugweg pikte
ik Bellewaerde mee. In 2018 ging ik naar Parc Saint Paul en Bagatelle. In 2019 ging ik vliegen naar Lyon om
Walibi Rhone Alpes en Le Pal te bezoeken. En nu was het tijd om last minute naar Walygator Parc, Fraispertuis City en
Parc du Petit Prince te bezoeken.
Vandaag is het 17 Augustus en ik ben rond half 10 vertrokken naar Fraispertuis City dat aderhalf uur rijden is vanaf mijn hotel. Wat best vreemd is want dit park lag maar 77 km er vandaan. Maar je moet door allerlei bergweggetjes om er te geraken. Bij aankomst staat het park ineens er en kan je genieten van al de eerste achtbaan die pronkt de Timber Drop (waarvoor ik naar dit park kwam).
Auto geparkeerd op de plek waar er werd gewezen en ik kon met mijn al van tevoren gereserveerde kaart naar binnen. Nou geen gras over laten groeien en zo snel mogelijk de bingo scoren natuurlijk en dat begon voor mij in de Grand Canyon een Soquet baantje met hele mooie thematisatie en treintjes. Na een 20 minuutjes wachten kon ik al instappen en viel mij op dat hier als je masker ophoud niemand rekening houd met 1 meter afstand. Ik vond dit tot nu toe wel een van de beste Soquet baantjes die ik gedaan heb. Gaz Express in Bagatelle vind ik dan nog net iets leuker. Leuke baan voor heel de familie.
Dan naar toch wel de achtbaan waar ik voor kwam namelijk Timber Drop een S&S El Loco model die sinds 2011 in het park staat met de steilste drop van Europa met 115 graden. En hier was ik nog sneller aan de beurt dan de vorige achtbaan terwijl het toch best druk was. Na mijn tas afgegeven te hebben begon de rit gelijk met een snelle kettinglift. Vervolgens kwam de drop door het hout heen en begonnen er verschillende hangtime momenten te vormen. En voor je het weet sta je in de eind remmen en kun je uitstappen met een glimlach die niemand ziet vanwege je mondkapje. Zeker een aanrader om te doen deze zeker ook door weer het mooie gethematiseerde gedeelte.
En dan gelijk tegenover de uitgang van Timber Drop bevind zich de Bingo compleet maker voor dit park. Ronde Des Rodins is een Zierer Small Tivoli baantje dat 3 rondjes rijd. Niet veel bijzonders behalve dat deze voorheen in Parc Asterix stond op de plek waar nu S.O.S Numeribos staat. Wel weer leuk gethematiseerd. Maar binnen een uur had ik de bingo compleet in een best drukke park.
Vervolgens was het de beurt om mijn grootste geheim te onthullen, ik ben namelijk stiekem een Gold Digger, nou ja ik houd van Drop Torens van Intamin en deze heet zo toevallig. op deze toren heb je 4 verschillende keuzes van droptoren: 1. De normale zit droptoren. 2. De zit droptoren met tilt 3. De hangende droptoren met tilt 4. De staande droptoren met tilt. Helaas was nummer 2 buiten werking vandaag. Maar die leek mij ook niet boeiend dus ik heb nummer 1 en 4 gedaan. Want vloerloos sla ik graag over want die van Movie Park vond ik ook niet zo plezant.
Vooral de staande heb ik 3 keer gedaan want die was zo lekker. Geweldige Droptoren een van de betere. En deze toren is 66 meter hoog en dat is expres gedaan omdat het park in 1966 opende #leukfeitje.
Vanuit de droptoren zag ik een Zamperla Disk-o Coaster staan genaamd Le Cavalerie die mag natuurlijk niet overgeslagen worden. Zeker dit model die draait heftiger dan de types die tegenwoordig op coaster-count staan.
En deze was weer fantastisch gethematiseerd alsof je op paarden aan het rijden bent.
Daarna ben ik met mijn fototoestel een ronde door dit prachtige park gegaan. Eens kijken wat ze nog meer te bieden heeft, er staat genoeg voor heel de familie zoals een schommelschip, een Splash Battle, een Vrijeval toren in vorm van een kaktus, een botsboot attractie en een Boomstam rivier.
En na wat re rides op de Timber Drop en Grand Canyon ben ik nog in het treintje gestapt om een mooi rondje door het park te doen, ter afsluiting wat gegeten en ging ik naar de auto om een uur te rijden naar de volgende bestemming. Ik vond dit park beter dan gisteren met veel meer leuk aangekleedde attracties en als hier iets nieuws komt kom ik graag een keer terug.
Want ik had de dag ervoor eens op Coas2Coaster.eu gekeken, dat is een website dat op maps alle pretparken en rodelbanen laat zien en hoeveel achtbanen waar staan. Zo zag ik dat er onderweg naar het hotel wel 4 van die rodelbaantjes stonden. Je kan ze dan aanklikken en eentje was er een met de lengte van 770 meter en dat klonk wel interessant.
Dat bleek Le Markstein te zijn in een mooi wintersport gebied, mijn TomTom wees mij gelukkig relaxt de weg waardoor ik steeds hoger en hoger kwam en op een weg reed waar skiliften eindigen. En daar was het ineens dan een Alpine Coaster bovenop een berg van 1020 meter hoog en hoogste punt van 1350 meter zelfs. 7 euro betaald om een ritje te doen en heerlijk van het uitzicht genoten en keihard gegaan omdat ik niemand voor mij had.
Daarna terug naar het hotel gereden via een Carrefour voor de avond versnaperingen en heerlijk genoten van deze mooie dag.
Bedankt voor het lezen van dit Trip Report en binnenkort komt de laatste trip report voor dit Last Minute Tripje.
P.S. Als je tot hier bent gekomen met lezen wil ik graag weten of er ook animo is voor een kort reportje van kermis te Mulhouse. Aangezien dit een pretpark forum is zal ik het niet snel doen tenzij er vraag naar is. Ik hoor het wel.
Groeten Rik