Heb er een dubbel gevoel bij.
Aan de ene kant heb ik zoiets van; die enorme regenbui is gewoon dikke pech. (dat hebben we ook gezien aan 't begin van de zomer in de efteling, en daar is daarna op gehandeld) Ik verwacht in kaatsheuvel als 't park dan nog niet dicht is met de winter efteling echt nog wel problemen ontstaan.
Maar aan de andere kant (en ik weet dat pretpark managers daar over 't algemeen blind voor zijn for some reason) maar je kunt dit gewoon zien aankomen. een halloween evenement in de herfst is gegarandeerd een dag met een plensbui. En als jij als pretpark 0,0 overdekte locaties hebt, of een zeer beperkt dan is dat schandelijk te noemen. Dan moet je zo'n evenement maar in de zomer doen, of zorgen voor meer binnen locaties. Dat moet je in een normaal jaar al op orde hebben, maar met corona al helemaal.
heb 2 of 3x een halloween evenement bezocht (walibi belgium & walibi holland) Waar belgium net wat meer overdekte locaties heeft dan walibi holland, is het gewoon belachelijk dat je nergens fatsoenlijk kunt opwarmen na een koude dag in de regen.
Hoe je het ook bekijkt, dit is gewoon enorm zuur voor walibi, zeker gezien 't feit dat dit hun cashcow is. Respect voor de beslissing om te stoppen. Maar ik hoop ook dat als ze de corona crisis goed doorkomen, dat er een lampje gaat branden en ze daar in de polder eindelijk eens gaan investeren in een indoor locatie, een darkride, een groot overdekt restaurant of iets. Want ook daar kun je gewoon geld mee binnen halen, en je park winter/herfst proof mee maken.
Daarbij hoop ik ook dat deze situatie ook een opheldering is voor den haag. Mensen dringend adviseren heeft geen nut. Maatregelen met consequenties moet je hebben. Want de besmettingen blijven oplopen zolang er geen keiharde regel komt of lockdown. En hoe meer we nu krijgen, des te langer het weer duurt tot we eruit zijn.
Er zijn in deze situatie alleen maar verliezers, helaas 🙁