De bovengenoemde ingangen zijn hier ook favorieten, maar ik moet ook zeker wat liefde geven aan de ingang van Walibi Holland. Dat straalt echt op en top "pretparkvibes" uit voor mij. Daarnaast vind ik ook de ingang van Disneyland Parc in Parijs fantastisch.
WeekendTalk: Wat is jouw favoriete pretparkingang?
Ik zal waarschijnlijk een van de weinig zijn, maar ik heb dus echt helemaal niets met de ingang van Efteling. Voor mij hebben de entrees van Animal Kingdom, Universal's Islands of Adventure en EPCOT veel meer.
Eens met alles wat er over het Huis van de Vijf Zintuigen is geschreven. Maar de laatste paar jaar geniet ik ook erg van de ‘skyline‘ van het Marerijk die je ziet als je naar de ingang toe wandelt. Het imposante Raveleijn, de Droomvluchtkoepel, en de diverse torentjes die boven de bomen van het Sprookjesbos uit steken. Het geheel geeft een mooie glimp van wat het park te bieden heeft vind ik.
Daarnaast natuurlijk de legendarische Disney stationnetjes. En de stadsingang van Diergaarde Blijdorp die nog helemaal in originele stijl is:
Het ziet er nog precies zo uit, op de toren in de achtergrond na dan
Voor mij denk ik de Universal Studios poort in Orlando. En dan het liefst wanneer hij aangekleeds is halloween...
De sfeer die je dan direct hebt. Dit voelt voor mij ook altijd als het stukje inspiratie voor Walibi Holland met hun poort...
- Bijgewerkt
Tja, het is een combinatie van twee zaken die het voor mij een prachtige ingang maken: Hong Kong Disneyland.
de aankomst met de metro in wat mij betreft het mooiste metrostation ooit, dat is je entree op Disney-property. Prachtig! Daarna loop je over een enorm groene promenade langs de overweldigende fontein, om daar uiteindelijk een origineel idyllisch station te zien, waarop de gouden letters “Disneyland” prijken.
iconisch en westers, terwijl je aan de andere kant van de wereld bent.
edit: grrrrrr foto komt nog, forumsoftware gooit 'm ondersteboven gek genoeg.
edit 2:
Sowieso deze
- Bijgewerkt
Dennis Ik ben dat ding door de jaren heen wel gaan waarderen. Heb er weinig moeite mee tegenwoordig, zou zelfs durven te stellen dat ik het prettig vind dat de symmetrie nét doorbroken wordt
Maargoed heel die opbouw daar is natuurlijk fan-tas-tisch. Een paar ingangen achter elkaar die steeds voelen alsof er weer een nieuw gordijn opgetrokken wordt in het theater.
Eens met @20cent!
De eerste die me zo te binnen schiet is inderdaad die van Disneyland Parijs.
Als we het over de Efteling hebben dan vind ik het Huis van de vijf zintuigen wel imposant maar niet heel mooi. Vooral van binnen waar je loopt vind ik het een hele matige vertoning. De oude ingang West van de Efteling vind ik daarin, misschien omdat ik hem me vaag kan herinneren en verder alleen van foto's ken, veel mooier
Hjalmar Meer dan kassahokjes en poortjes om je kaartje te scannen met een overkapping is dat toch niet? Vind ik eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Bij het zoeken of ik iets gemist had zag ik trouwens wel de nieuwe tassencontrole van Animal Kingdom.
Als ik moet kiezen dan ga ik toch ook voor de ingang van Disneyland Park. Blijft toch wel iets hebben een hotel als ingang.
Ook voor mij staat het Huis van de Vijf Zintuigen op de eerste plaats. Een unieke dakvorm dat als een soort theater gordijn opent voor de bezoeker.
Op plaats twee vind ik het Disneyland Hotel in Disneyland Parijs een prachtige vondst. Een entree en hotel in één. Iets wat daarvoor nog nooit eerder is gedaan en later ook bij andere parken werd toegepast.
Ron Meer dan kassahokjes en poortjes om je kaartje te scannen met een overkapping is dat toch niet? Vind ik eerlijk gezegd niet zo bijzonder.
Het kan ook een bepaald gevoel zijn wat een ingang met zich meebrengt.
De mooiste ingang voor mij is toch wel die van Disneyland Parc in Parijs. De aanloop door Fantasia Garden met mooie plantjes, boompjes, fonteintjes, achtergrond muziek en het aanblik van het Disneyland hotel maakt dit de ultieme ingang van een park.
Lastig, dan kies ik voor: Belantis ...als ik moet afwijken, die van Universal vind ik ook erg mooi en Plohn.
Omgeving van Animal kingdom maakt de ingang wel prachtig en als ik echt een rare mag noemen, de aankomst bij Animal kingdom Lodge.
- Bijgewerkt
Leuk topic! Een ingang die ik toch verrassend best indrukwekkend vond is die van Tusenfryd. Je ziet Speed Monster al gaan voordat je door de controle loopt, maar als daardoor bent blijk je met een roltrap door de Norwegian Loop te gaan!
Kolmarden vond ik ook heel tof, alhoewel dat misschien niet helemaal telt.
Ik ga geen huis van de vijf zintuigen noemen, ook al is dat mijn favoriet PortAventura vind ik ook wel een prettige ingang hebben met dat knusse pleintje. Vooral wanneer je de hoek omloopt en het meer ziet is altijd weer een klein wauw momentje.
Marco Ik ga geen huis van de vijf zintuigen noemen, ook al is dat mijn favoriet
PortAventura vind ik ook wel een prettige ingang hebben met dat knusse pleintje. Vooral wanneer je de hoek omloopt en het meer ziet is altijd weer een klein wauw momentje
Haha, ik stond net op het punt dit te gaan posten, zowel over de Efteling als over PortAventura
Ik zie hierboven ook veel mensen die enthousiast zijn over de ingang van Disneyland Paris, maar daar heb ik zelf dan weer niet zo veel mee. Natuurlijk, het gebouw is prachtig en de aanloop daarnaartoe ook, maar de daadwerkelijke entree bevind zich eigenlijk gewoon in een donker souterrain van het hotel erboven. Dat vind ik persoonlijk toch een domper, je loopt op zo'n prachtig gebouw af maar je komt er eigenlijk niet binnen.
Het kleine poortje, net achter de Python, waar je als "Villa Pardoes"-bewoner een week lang doorheen mag. Dan wel niet een officiële ingang, maar ik vond dat nu 10 jaar geleden maar al te bijzonder.
Ik denk dat Villa Pardoes hier voor de meesten wel is ingeburgerd, toch?
Ik vind Liseberg en Gröna Lund de betere Scandinavische stadspretparken, maar de ingang van Tivoli Gardens is ook echt een icoon. Enige jammere is de locatie aan een drukke weg.
Verder heb ik echt een jeugdherinnering aan de ingang van Legoland (Billund). In mijn jeugd meermaals geweest en dan zag je als eerste legofiguren de band bovenop de ingang. (Ik heb het dus niet over die lelijke poort op de voorgrond die je bij elk Legopark ziet.
Tenslotte zijn -saai- de ingangen van de Efteling en Europapark natuurlijk ingangen die een tof gevoel geven van ‘we zijn er weer’!