Leuk topic!
Wij hebben in het verleden een paar jaar zo'n rond zwembad gehad met opblaasrand. Dat was een heerlijk bad, maar stond vanwege de ronde vorm toch altijd wat onhandig in de tuin. Met het idee van "hoe moeilijk kan het zijn om wat stenen te metselen en er water in te kieperen" toen begonnen aan het bouwen van een eigen zwembad.
Inmiddels genieten we al weer enkele jaren van dit bad:
Helaas geen betere foto van 's avonds. 🙁
Het is wel een stukje kleiner dan het oude zwembad, maar je kunt er met drie volwassenen prima in zitten. En de kleine kan er ook heerlijk in spelen.
Deze is ook voorzien van een zandfiltersysteem en zoutsysteem. De pomp had in de behuizing nog ruimte voor een wifi-module, dus deze is nu ook geautomatiseerd. Helaas is het zoutsysteem te zwaar voor dit bad en maakt daardoor teveel chloor aan op de (minimale) automatische stand. Dat is iets dat ik nog moet aanpassen om ook te kunnen automatiseren.
De warmtepomp is besteld, maar moet nog geleverd worden. Ik heb geprobeerd het bad op andere manieren te verwarmen (zonne-dome), maar daarvoor ligt de tuin eigenlijk te vroeg al weer in de schaduw. En bovendien liggen die dingen bij ons enorm in de weg.
Tot slot ben ik nog bezig met een mooie rand van houten vlonderdelen, maar dat kost nog even wat meet- en zaagwerk. 🙂
En ik moet nog iets maken om de skimmer aan de buitenkant van het bad te kunnen plaatsen (er zit al een opening in de rand) en tegelijk te voorkomen dat het bad overstroomt als er teveel mensen tegelijk in gaan (via die opening in de rand 🤐).