Johan Wel ook nog wat nieuws gekocht bij t bad dit jaar, de zonnepanelen leveren genoeg op dus een warmtepomp gekocht. Hadden dat al jaren eerder moeten doen 🏝️
Hier vorige week ook geïnvesteerd in een vorm van verwarming. De kinderen konden niet wachten om een plons te maken, maar met een watertemperatuur van 18 graden was dat niet aan te raden! Een warmtepomp vond ik voor ons (kleine) bad net te gek, dus hebben we gekozen voor een solarmat van Tillvex.
Deze kan precies diagonaal over de overkapping heen en de zandfilterpomp heeft voldoende capaciteit om het water op te voeren.
Aangezien het systeem behoorlijk overcapaciteit heeft (is voor baden tot 20.000 liter), heb ik er een bypass tussen gezet om het gefilterde water ook direct het zwembad weer in te kunnen pompen.
Al met al een mooi projectje waar de kinderen inmiddels alweer een paar dagen de vruchten van plukken. Op zonnige dagen zoals deze, bereikt de watertemperatuur binnen enkele uren een aangename 30 graden! Kinderen blij, vrouw blij, ik blij 😛