Vandaag gingen @wouterh en Veerle en ik naar Bellewaerde in België omdat daar een nieuwe achtbaan staat die ik nog moet doen.
Als eerst zijn de maatregelen in België wat aangescherpt. Dat betekent dat sinds zaterdag in het gehele park met een mondkapje moet lopen behalve als je gaat eten en drinken of op een bankje zit. Maar ondanks dat was het een heerlijke dag met veel plezier en dieren.
Als eerste maar Wakala de nieuwe achtbaan van dit jaar. Wat een top baan voor dit park is dit en heerlijk soepel. Leuke elementen erin en de capaciteit is ook aanzienlijk hoger dan hun laatste toegevoegde attractie.
Over deze attractie gesproken: **Dawson Duel ** is een alpine coaster alleen zonder dat je kan remmen dus in principe een achtbaan. Helaas moet je wel zelf helemaal naar boven lopen. Wel leuke baan om te doen hoor.
Dan hebben ze nog de allereerste operationele Boomerang ter wereld genaamd: Boomerang. Drie jaar geleden vond ik hem erger dan nu. Waarschijnlijk zijn de remmen aangepast.
Nog een leuke indoor achtbaan is ook in dit park te vinden met de naam Huracan. Hiervoor zat in dit gebouw een piraten dark ride maar deze is verwijderd en nu een leuke achtbaan voor de hele familie.
En laatste achtbaan is de Keverbaan een Zierer Tivoli large oftewel een dubbele acht figuur. Leuk baantje niet bijzonders verder.
Dit park telt nog 3 waterattracties. Niagara een splash als in Duinrell, Big Splash een Boomstamrivier en de Bengal River Rapid een Vekoma Rapid River. Alle 2 onwijs leuk gedaan en in elkaar gezet.
Dan hebben ze nog meer unieke attracties en daar pak ik er 2 van uit.
Eerste is El Volador een Huss Topple Tower waar er nog 1 van in china staat en voor de rest geen een meer in de wereld. ALtijd leuk om mee te pakken.
En ten tweede een Breakdance van Huss die op zich niet speciaal is maar wel eerder in Walibi Holland heeft gestaan.
En voor de rest vind je in dit park veel dieren die lekker de ruimte hebben. Sommige attracties gaan vlak langs de hokken dat het ook weer bijzonder maakt.
Ik vond het een leuk park om te bezoeken weer en heerlijk te genieten van dit schone park en wat betreft Corona heeft dit park mij erg verrast vanwege de vele desinfectie punten en eenrichting verkeer overal.
Een aanrader om te combineren met Plopsaland of een vakantie in de buurt.