Sjengske het nadeel van Marvel vertalen naar live-shows, is dat het actie-aspect erg slecht overkomt. Ik heb destijds wel eens Marvel Super Heroes United gezien in Studio Theater, maar dat was gewoon triest. Ik kan me voorstellen dat daarom ook niet de keuze is gevallen op Marvel, ook al zou dit qua locatie logisch zijn. Dat laatste hebben ze overigens opgelost door de ingang niet via Avengers Campus te laten gaan, maar aangesloten op de toekomstige promenade.
Wat betreft het oude decor, was het ook een no-brainer om dat niet te hergebruiken. De sets stonden ontzettend ver weg, om ruimte te geven voor alle stuntauto's. Zelfs nu het nieuwe decor een stuk dichterbij staat, vind ik de arena vrij leeg ogen.
Over de show zelf lijken de meningen verdeeld, maar als je de vormgeving even links zet is het een behoorlijk Disney-waardige show. Wat vormgeving betreft vind ik het wel typisch iets wat alleen in DLP kan bestaan. Het heeft wel iets, maar het is niet iets wat je typisch aan het merk zou linken. Reacties tot nu toe zijn in ieder geval redelijk positief, en van video's ben ik zelf ook wel fan. In juli ga ik zelf maar eens van dichtbij kijken.