Jailsamer Als je de recente ontwikkeling goed had gevolgd weet je dat het Merchandise team de afgelopen jaar veel nieuwe zaken heeft mogen ontwikkeling alleen voor Parijs. Ik geloof dat @ppc-anoniem-1 een tijdje terug al heel stuk heeft geschreven over hoeveel beter het entertainment is geworden in Parijs de afgelopen jaren. Voornamelijk unieke concepten en veel interactie met characters, iets wat een grote klacht was in de begin jaren.
Het originele park heeft geen extra attractie gekregen, maar veel vervangende attracties. Ik zeg niet dat dit goed is, maar het is wel nog steeds vernieuwing, ook al is het vaak een kopie van wat al eerder bestond. Dan moet je denken aan Star Tours: L'Aventure Continue, Buzz Lightyear Laser Blast Mickey et son Orchestre PhilharMagique.
Sinds dat de Amerikanen zijn gekomen hebben we veel nieuwe entertainment mogen zien zoals de uitbreidingen van de Seasonal parades, welke allemaal nieuwe wagens hebben ontvangen.
Disney Stars on Parade: 2017
Disney Illuminations: 2017
Mickey Presents Happy Anniversary Disneyland Pari: 2017
Mickey's Goodnight Kiss: 2017
The Starlit Princess Waltz: 2017
Are You Brave Enough? (Halloween season): 2019
Jungle Book Jive (Festival of the Lion King and Jungle): 2019
Rhythms of the Pridelands: 2019
Frozen Celebration: 2020
Daar staat tegenover dat ik het eens ben dat de parken veel kosten, dat de abonnementen een flink stuk duurder zijn geworden en dat het soms bijzonder traag gaat met zaken bouwen. Maar Parijs is niet extreem duur, voor een park en parkeren, zeker niet als je dit vergelijkt met de andere parken.
Anaheim 148,75 Euro (179 Dollar)
Orlando 113,91 Euro (159 Dollar)
Parijs 89 Euro
Japan 81.98 Euro (10,700 Yen)
Dan vind ik Parijs nog best meevallen, het is misschien geen Japan of Amerika, maar het is een prima park.