Cerveza Marvin ting, ting ik reken hem goed! Dvergbanen in Tusenfryd heeft volgens RCDB een snelheid van 6km/u. De achtbanen in de lijst die hierna volgen zijn geen snelheden bekend op de RCDB. De volgende vraag maar door @Marvin gesteld worden.
Maik Cerveza Ah, die baan ken ik inderdaad niet. En hij ziet er inderdaad nog net wat trager dan die ik bedoelde: Alleen staat Go Gator geen snelheid opgegeven op RCDB.
tuindwerg Cerveza Dvergbanen in Tusenfryd heeft volgens RCDB een snelheid van 6km/u. De achtbanen in de lijst die hierna volgen zijn geen snelheden bekend op de RCDB. Deze is zo traag dat ik inderdaad denk dat dit de langzaamste is. Hij heet alleen geen Dvergbanen meer, maar iets van Berg en dal-baan. 😁 RCDB ligt achter...
Marvin Yeah 😎 In Denemarken hebben ze een (voor ons) bijzondere gewoonte om in een pretpark te doen, zo bijzonder dat je het in Nederland maar in een enkel of enkele parken terug ziet. In de kleine Duitse parkjes zie je dit overigens ook wel vaker gebeuren. Over welke gewoonte gaat het?
Marvin Dat is hem inderdaad, in Nederland kun je dat (voor zover ik weet) alleen doen in BillyBird Hemelrijk. In Denemarken word het juist speciaal aangegeven als het ergens niet toegestaan is. Aan jou de eer voor de volgende @Tonnie !
Tonnie Tonnerre de Zeus gaat al eventjes mee, maar welke kleuren hadden de orginele treinen toen hij werd geopend ?
Jules Wat hebben hebben Glenwood Caverns Adventure Park en Lakeside Amusement Park (beiden gelegen in Colorado) met elkaar gemeen? Hint: ze delen dit feitje ook met een Fun Spot-park en een Zoomers in 't zuidoosten van de VS.
RickMarkestein Jules Ze hebben een achtbaan uit het gesloten Celebration City, waar vroeger de Ozark Wildcat stond
Jules Johan Jules maffe kartbaan? Nee. Laat ik 't zo zeggen: RCDB is je beste vriend hier. Het heeft iets met de herkomst van hun respectievelijke achtbaanaanbod te maken en 't feit dat niet alles nieuw is.
Jules RickMarkestein Jules Ze hebben een achtbaan uit het gesloten Celebration City, waar vroeger de Ozark Wildcat stond Whoehoe! De beurt is de uwe, @RickMarkestein.
RickMarkestein Oke! In Dollywood staat Tennessee Tornado, een achtbaan van Arrow en ontworpen door Alan Schilke. Wat was er zo bijzonder aan deze achtbaan?
Hjalmar Was het niet een van de laatste grote Arrow banen die het bedrijf heeft gemaakt en de enige die niet standaard van die scaffalding supports heeft?
RickMarkestein Hjalmar Nee, dat is niet waar ik naar op zoek ben. Sowieso is X2 nog gebouwd en hadden de Arrow muizen ook al niet meer de 'standaard' Arrow support. Als hint, het had wel iets te maken met het ontwerp van de baan.
RickMarkestein John Heeft deze baan niet een ontzettend grote looping? Zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben!