Erik Toen ik de vorige keer net de vraag over Walt Disney plaatste, bedacht ik mij eigenlijk een betere film / Oscar vraag: Welke bekende Amerikaanse acteur won twee Oscars, maar nooit voor zijn acteerwerk?
Erik Helaas, die zijn het niet. Leonardo DiCaprio won een Oscar voor zijn acteerwerk in The Revenant. Smith won nog nooit een Oscar.
Marco Hjalmar Ik weet dat hij een Oscar heeft gekregen voor zijn werk achter de camera voor de film Argo, maar een 2e zou ik zo niet weten uit mijn hoofd?
Erik Hjalmar dat is correct. Ben Affleck kreeg een Oscar als producer van Argo (voor regie was hij, met verontwaardiging van vele, niet genomineerd), maar ontving jaren daarvoor al een Oscar voor het schrijven van het script van Good Will Hunting, wat hij samen met co-auteur Matt Damon schreef.
Hjalmar Erik Helaas, dat is hem niet. Ze is bekend geworden in de eerste wereld oorlog en in Leeuwarden is er een plein naar haar vernoemd.
Robinho1234 Afgelopen weekend wonnen 'we' na 44 jaar eindelijk weer eens het Eurovisie Songfestival. Dit was de vijfde overwinning van Nederland en we behoren daarmee tot de vijftien landen die meerdere keren heeft gewonnen. Maar welke landen wonnen het songfestival meerdere jaren na elkaar en voor de bonus: welk land heeft de langste reeks en hoe lang is deze reeks?
Robinho1234 Beide antwoorden zijn correct, maar het is nog niet het volledige antwoord. Ik wacht nog even tot morgen of er iemand is die het volledige antwoord wel weet, anders mag Marvin de volgende vraag doen, aangezien die de eerste was met het goede antwoord op de bonusvraag. 😉
Robinho1234 En aangezien er een dag later niemand het goede antwoord heeft weten te geven, gaat de beurt naar @Marvin! Mocht iemand trouwens nog het antwoord willen weten: naast Ierland en Spanje wonnen ook Luxemburg en Israël meerdere keren na elkaar.
Marvin Wie bouwde de Vertigo in Walibi Belgium? De achtbaan die eerst al vertraagd was en daarna heel kort na de opening al weer sloot en verdween.