Robinho1234 Zoals de meesten vast wel weten, bezit Disneyland Parijs zeven hotels. Maar hoeveel kamers bezit Disney hiermee? Je mag er 5% naast zitten.
Hjalmar Volgens mij hadden de meeste hotels 1000 kamers, behalve Disneyland en New York Hotel. De laatste twee zaten rond de 500/600 mark. Laat ik zeggen 6500 hotel kamers al te samen.
Robinho1234 Hjalmar Eigenlijk zit je dan nog net buiten de 5%, maar ik reken ‘m goed. 5800 was het goede antwoord! Te vinden op pagina 12 van het jaarverslag.
Hjalmar Top, volgende vraag dan maar. Eentje die wat makkelijker is. Geef van de volgende Disney parken hun openings jaar in de juiste volgorde; Anaheim, Hong Kong, Tokyo en Shanghai, Orlando, Paris.
Ron In 1913 opende Johan Burgers zijn dierenpark. Tegenwoordig kennen we dit natuurlijk als Koninklijke Burgers' Zoo in Arnhem. De eerste 10 jaar was het dierenpark echter in een andere plaats gevestigd. In welke plaats was het dierenpark die eerste 10 jaar te vinden.
Ron Het lijkt er op dat de vraag wat te moeilijk is, dus tijd voor wat tips. Ook de oorsprong van het Afrikamuseum ligt in deze plaats en niet in Berg en Dal waar dit museum nu gevestigd is. De Duitse Formule 1 coureur Nico Hülkenberg zag in 1987 een kilometer of 5 verderop van deze Nederlandse stad het levenslicht. Op onderstaande foto is een deel van deze stad te zien. Link naar de foto, deeplinken lijkt niet te werken Mocht het nog steeds te moeilijk zijn dan zal ik een andere vraag bedenken.
Ron Had het iets anders moeten verwoorden, maar ook de oorsprong van het Afrikamuseum ligt niet in Berg en Dal. Dus ook naar deze plaats ben ik niet op zoek.
Hjalmar Ron mijn ouders zijn recent verhuist naar een dorpje dat er zo uitzien.. is het toevallig ‘s heerenberg? Of hoe je dat ook schrijft :p