The_Bullgod Goed nieuws voor de liefhebbers van oud hout, Leap The Dips, de oudste nog bestaande coaster ter wereld, gaat na een uitgebreide renovatie eindelijk weer open. De baan stond al sinds 2016 stil.
Jules Zowel door de historie als het unieke baantype echt een leuke achtbaan die een grote glimlach op mijn gezicht bracht. Blij dat ie terug open gaat en dat ook de rest van het park kan heropenen na een paar jaar hard werken aan een nieuwe opzet voor deze locatie. Het is ze gegund!
Simon Heel fijn om te horen! Unieke achtbaan en ben nog steeds heel blij dat ik deze op mijn lijst heb staan. 🙂
The_Bullgod Voor wie nog geen idee heeft om welke unieke coaster het hier gaat, hier nog ff een POV onride video
DAN2019 Marvin hij word ook nog mooi in de stalletje geborgen. Wat een klassieke achtbaan is dat. Jammer dat we niet zo eentje hebben in Nederland, Welke park zou dat eentje moet hebben. Gok ik op Mondo Verde in Landgraaf.
ArcovandenBroek Super dat deze klassieker weer gaat rijden, m'n oudste bereden achtbaan tot nu toe. 😎
Erik ArcovandenBroek m'n oudste bereden achtbaan tot nu toe. Gezien dit de oudste achtbaan ter wereld is, kan dat 'tot nu toe' weggelaten worden.
luc136 DAN2019 Jammer dat we niet zo eentje hebben in Nederland, Welke park zou dat eentje moet hebben. Gok ik op Mondo Verde in Landgraaf. Vraag je nu welk park in Nederland misschien wel een klassieke achtbaan zou kunnen gebruiken? Ik gok op de Waarbeek 😉
Simon DAN2019 Het is bijna cru, maar we hebben zo'n baan nog 'tot niet al te lang geleden' (1996) gehad. Liggend in een grasveldje ergens in Nederland... 😅 In 1997 opgebouwd in Funland Park, helaas maar in werking geweest tot 2003. Afgebroken in 2007. https://rcdb.com/862.htm
Erik DAN2019 Welke park zou dat eentje moet hebben. Het begint een beetje off topic te gaan, maar De Efteling! Op het braakliggende terreintje naast het Volk van Laaf, met het station aan het Anton Pieck plein. Mooie uitbereiding van de 'nostalgische kermis' op de plein. 🙂
Jules Simon Het is bijna cru, maar we hebben zo'n baan nog 'tot niet al te lang geleden' (1996) gehad. Liggend in een grasveldje ergens in Nederland... 😅 Wow, ik kende dit hele verhaal niet. Weet iemand hier meer over dan de paar zinnetjes op RCDB?