Enerzijds vind ik het ontzettend jammer dat een icoon van een attractie gaat verdwijnen, Splash Mountain is toch wel een van de parels van de Disney parken. Anderzijds doet het mij deugt dat Tony Baxter betrokken is bij de ombouw naar Princess and the Frog. En van alle te kiezen content valt de wereld van Princess and the Frog toch wel heel erg mooi weg in het New Orleans Square gebied, met Haunted Mansion en de groene omgeving zie ik een bayou daar perfect tussen passen.
Childhood memories of watching “Song of the South” inspired Imagineer Tony Baxter’s initial idea for Splash Mountain that opened at Disneyland in 1989, according to Disney’s D23 fan club.
Three decades later, Baxter will serve as a creative adviser on the planning and design for the “Princess and the Frog” makeover of Splash Mountain.
“The attraction will be one to be proud of,” Baxter said in a statement. “I look forward to being a part of a new adventure in Disney magic and fun.”
“We pick up this story after the final kiss, and join Princess Tiana and Louis on a musical adventure – featuring some of the powerful music from the film – as they prepare for their first-ever Mardi Gras performance.”
Dat betekend ook dat dit geen "book report" attractie gaat worden maar dat ze dus een eigen verhaal kiezen en voortbouwen op het bestaande intellectueel eigendom met een nieuwe verhaallijn.
Ondanks het gemis van Splash Mountain straks denk ik dat dit alleen maar een betere attractie gaat worden passend bij deze tijd. Met een verhaal meer relevant vandaag de dag en met gebruik van de nieuwste show technieken.
En tenslotte, mocht je de oude attractie missen, je kan altijd nog naar de beste Splash Mountain variant in Tokyo Disneyland om het origineel te blijven bewonderen. Daar zal de attractie voorlopig niet omgebouwd worden omdat dit resort geen onderdeel vormt van de Walt Disney Company.