Gefaseerd vanaf 15 juli gaat Disneyland Parijs weer open. Dat heeft men zojuist bekend gemaakt. Het blogartikel op de website geeft meer informatie.

Op een aantal pagina's op hun website geven ze uitleg over de regels bij het open gaan. https://www.disneylandparis.com/en-gb/health-safety-measures/ hier is o.a. te lezen dat mondkapjes voor iedereen van 11 jaar en ouder verplicht zal zijn om tijdens het bezoek te dragen.

Je hebt een geldige reservering nodig om het park te bezoeken. Nieuw te kopen tickets hebben altijd een datum waarop deze geldig is. Een abonnementhouer dient ook te reserveren. Meer informatie hierover vind je hier: https://www.disneylandparis.com/en-gb/register-tickets/
Eten en drinken wordt aangeraden zo veel mogelijk buiten te doen. Restaurants gaan hiervoor takeaway opties aanbieden. En daarnaast goed om te weten: Single Rider en FastPass zijn tijdelijk buiten werking en shows worden tijdelijk niet of minder opgevoerd. Wel gaat The Lion King: Rhythms of the Pride Lands van start, in een andere setting waardoor afstand altijd gewaarborgd is.

Op het eerste gezicht zien de maatregelen die men genomen heeft er goed uit. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken! Sta jij al te springen om naar Disneyland te gaan? 🙂

Ik had sowieso al een vakantie geboekt staan voor eind November, maar blij om te zien dat Parijs eindelijk ook weer open gaat. Stiekem wel benieuwd hoe de Fransen het zullen doen tegenoverstaande van de Chineze of Amerikaanse bezoekers.

Edit: En zo kan het dus ook als je bij een park boekt, hier kunnen dus een aantal parken van leren.

If you are staying in a Disney Hotel or Disney Nature Resort as part of a Ticket + Hotel package, or via a Partner Hotel package bought from Disneyland Paris, or if you have a Ticket for a specific date, you do not need to register. Your entry to the Park is guaranteed.

Reserveren en afstand houden vind ik prima. Gezien de eerste foto geloof ik ook wel dat Disney dit netjes aanpakt. Maar heel de dag een mondkapje moeten dragen zou mijn dag goed verpesten. Ik sla Disneyland Paris dus over zolang dit verplicht is.

Gek genoeg, lijkt het erop dat Disneyland Railroad nu toch eindelijk weer open gaat. Hij staat al twee maanden niet op de Refurbishment lijst.

Zowel in het Frans als in het Engels een nieuwe marketing uiting voor de heropening. La Magie n'existe pas sans vous

Beetje jammer dat ze de oude beelden van 15 jaar Parijs gebruiken, al was dat wel een van de betere versieringen die het kasteel heeft gehad 😃

• Jules heeft hierop gereageerd.

Op het Twitter account van DLP Report lees ik dat abbo houders een mooie verlening krijgen. Naast de 123 dagen die ze dicht zijn geweest krijg iedereen 30 dagen cadeau. Alle abbo's worden dus met 153 dagen verlengd. Mooi gebaar! 😁 Zo kan het ook Kaatsheuvel 😉

Ben wel erg benieuwd hoe het reserveringssysteem voor abbohouders gaat werken. In Shanghai kun je bijvoorbeeld maar één dag reserveren, en dan op de dag van je reservering pas weer een andere dag. Maar de opeenvolgende dag zit vaak al vol wat meerdaags bezoek onmogelijk maakt. Nu is dit uiteraard wel de standaard van zo bijna alle parken in Europa. Gezien het grote aantal internationale abbo houders weten ze daar wellicht een mouw aan te passen. We gaan het zien...

ppc-anoniem-1 Daar ben ik dus ook heel erg bang voor. Voor 1 dagje Disneyland naar Parijs rijden zie ik echt niet zitten.

Hjalmar Beetje jammer dat ze de oude beelden van 15 jaar Parijs gebruiken, al was dat wel een van de betere versieringen die het kasteel heeft gehad 😃

Ik vind 't wel een heel aansprekende reclame. Ingetogen, sfeervol en een heldere welkome boodschap.

Voor mij komt die extra 153 dagen voor mijn abbo wel mooi uit;-)

11 dagen later

Vanaf parkopening kan er ook weer ontbeten worden bij Plaza Gardens. De prijs is wat goedkoper geworden omdat er nu geen Disney characters rondlopen.

De marketing is flink aan de slag gegaan om een goede eerste indruk te geven na de lange sluitingsperiode.

Positief dat er zoveel gefixed lijkt te zijn! Hopelijk hebben ze een goede start!

check de vervanging van de betonnen vloer.

Hjalmar Mooi! Ben wel benieuwd hoe lang dat mooi blijft...

• luc136 heeft hierop gereageerd.

Ziet er goed uit allemaal. Hopelijk blijft het zo

Njit Mooi! Ben wel benieuwd hoe lang dat mooi blijft...

Als ze gewoon echte steenjes gebruikt hebben ipv beton gaat dit heel lang mee hoor. Het ziet er tof uit in elk geval 😎