Dit jaar wordt voor mij een beetje het jaar van de 'specialere setjes Lego'. Sets die beperkt leverbaar zijn, alleen in een beperkt land leverbaar zijn, beperkte oplage. Als je een beetje in dat wereldje zit weet je wel wat er zoal te koop is.
Eerder dit jaar had ik setnummer 1484 gekocht welke alleen in Engeland verkrijgbaar was. Kort erna ook setnummer 6393 gekocht welke alleen in USA verkrijgbaar was. Natuurlijk door de handel ervan werden deze sets allemaal wereldwijd verspreid. Lego is niet alleen hobby, het kost geld en levert soms ook geld op. Mijn vrouw en ik bouwen er gelukkig op los, een hobby voor ons allebei. Onze Ferrari Daytona SP3 is gelukkig bijna klaar en dus volgt er in het Lego topic ook weer een kleine update. Maar vandaag ben ik even de blije vent, want ik mocht vandaag setnummer 4002025 ophalen.

Deze set werd uitgebracht onder de medewerkers van Lego. Zeer beperkte oplage dus. Voor de handel en de Euro's direct interessant. Maar wij gaan hem strakjes lekker een keertje bouwen. Op het moment van schrijven weet mijn vrouw nog van niks. Ben benieuwd hoe ze gaat reageren. Hoop niet dat de volgende 'nieuwe aankoop' een kruk wordt om te kunnen lopen.....