Mijn laatste aankoop is een Nikon 28-300MM VR lens met bonus camera.
Vroeger in de Themepark tijd hadden we nog weleens topics waar we elkaar onze camera's lieten zien. Tegenwoordig lijkt het alsof niemand het nog wat kan schelen, en waarom ook? een beetje telefoon maakt ook mooie foto's. Ik doe mezelf ook eigenlijk niet altijd een plezier met de camera's die ik heb, je sjouwt je een breuk. Maar goed, ik hou van de DSLR, ook al ben ik vast niet de beste fotograaf er voor. Maar een mens moet een hobby hebben hรจ. Ik ben eigenlijk aan het sparen voor een mirrorless Nikon camera Z6iii of een Z5ii, maar naar de kermissen die ik bezoek neem ik sowieso liever geen nieuwe camera mee. Voor de kermis heb ik twee oude Nikon D700 camera's. Ik had er vroeger een, maar die heb ik in 2021 ingeruild op een D780. Prachtige camera, maar ik had spijt dat ik die D700 kwijt was. Vorig jaar kocht ik er een terug, en in januari dit jaar vond ik er nog een op Marktplaats voor weinig, en met minder dan 10k clicks. Daar zat ook nog eens een 135mm F2 AIS lens bij wat een collectors item schijnt te zijn. Voor de kermis mistte ik eigenlijk nog zo'n makkelijke zoomlens. De 24-120 is leuk, maar een 28-300mm VR zou nog leuker zijn. Vorige week toch maar eens gaan kijken op marktplaats, en vandaag heb ik er een opgehaald. Ik betaalde er minder voor dan wat de lens normaal zou moeten opbrengen in de handel, en als bonus zit er ook nog een Nikon D800E bij met 61000k clicks. Ik ben dus blij met mijn laatste aankoop. Die D800E ruil ik waarschijnlijk in op een mirrorless als de tijd rijp is.