JeepeeB Misschien heb je dit al gecheckt maar zelf had ik dit probleem ook, wat aan het licht kwam bij het bestellen van een hogere internetsnelheid via glasvezel.
Wat bleek was dat het aan een verouderde netwerkkabel lag, ik had type: cat.3 nog liggen, en overschakelen naar een cat.5 kabel deed wonderen.
Dit zorgde er niet alleen voor dat mijn internet bleef steken op 100Mbit maximaal ipv 500Mbit en ook mijn tv beeld bleef steken.
Nu is hier alles al ruim twee jaar op een machtige 500Mbit en streamen we ons suf in 4K met Dolby Atmos.(na de prijswiiziging van KPN gaan we zelfs voor de 1GB aan snelheid vanwege het zeer kleine prijsverschil)
Maar goed ik dwaal af.
Ik heb de Apple TV en de televisie allebei draadloos in mijn 100 mbps netwerk. Gek genoeg streamt de Apple TV ook draadloos het Dolby 4k materiaal wél zonder haperen, waar de TV toch altijd wat seconden extra nodig heeft. Maar goed, laten we wel wezen: belangrijkste reden om de Applet TV te bestellen was het totaalpakketje op mijn TV. Ik heb namelijk geen tv-abbo en maak dus alleen gebruik van streaming diensten, en dat doe ik liever via Apple's TVOS dan via LG's WebOS.
Overigens de nieuwe HDMI 2.1 kabel ook aangesloten, en nu werkt alles fantastisch. Geen haperingen, geen buffers, geen onderbrekingen in het geluid, en lekker draadloos. En via Airplay ook nog rechtstreeks mijn iPad, iPhone en Macbook te mirroren, dus een laptop aansluiten via HDMI is gelukkig ook verleden tijd.
De volgende digitale uitbreiding: over een paar weken wordt de MacBook Pro vervangen door de M1 iMac 🥳