Carowinds was natuurlijk ook een park waar we enorm naar uitkeken. Ze hebben maar liefst 14 achtbanen en met een baan als Fury 325 en een Vekoma Flying in je collectie, weet je dat je in beeld bent bij achtbaan liefhebbers.
Alleen was zaterdag 1 juni nou niet zo'n geweldige dag om dit park te bezoeken. Het was afgeladen druk in het park. Het was eigenlijk zo druk in het park dat we met een Fastlane net de bingo konden halen. Het was duidelijk Memorial Day weekend maar dat vind ik raar want dat was maandag 27 mei. Feit is dat ik natuurlijk nog niet zo veel van de USA weet en hun gebruiken maar deze zaterdag 1 juni en de dag ervoor zagen we juist heel veel Memorial Day aankleding en mensen die op de veranda buiten zaten aan de straat om ''God bless America'' te gebaren naar passerende auto's. En dus niet op de 27 mei.
Maar oké, terug naar het park voor belangrijkere zaken. Afgeladen druk dus maar dan ook echt afgeladen druk. En dan lekker op z'n Cedar Fairs met 2 treinen rijden bij Vortex waarvan er steeds 1 helemaal leeg bleef. En dan vraag je wat er aan de hand is en dan krijg je zo'n duf antwoord terug dat ze het niet weten waarom dat is. Lekker asociaal en met een Fastlane hebben we alsnog zo'n 30 minuten staan wachten.
Maar ho, wacht, stop! Laat ik bij het begin beginnen.
Nietsvermoedend rijden we naar Carowinds en het was de bedoeling om daar heel strak net op tijd aan te komen. Weten wij veel dat heel North en South Carolina daar aanwezig zijn. Maar goed, het was uiteindelijk toch nog allemaal best strak want wij proberen natuurlijk wel een mooi plekje uit te zoeken om binnen te komen. Het park was iig nog niet open toen we in de menigte stonden.
Dit ziet er toch wel sexy uit op weg naar de ingang.😍
Maar je ziet hier de stroom mensen al.
Het eerste wat in me op komt bij deze foto, zal ik maar niet zeggen. Dat woord is niet zo netjes.😉
Tijdens het wachten moet je toch iets doen.
Dus... We staan hier al in de rij voor Nighthawk.
De wachtrij lijkt heel extreem maar in principe waren dit de mensen die ons voor waren tot aan het begin van de wachtrij. Dat valt best mee en we konden dan ook een flink stuk van de wachtrij door om erachter te komen dat we eigenlijk nog niet eens zo heel veel mensen voor ons hadden.
Dus ik had zeker verwacht dat we binnen een half uur, zeg een minuut of 20 aan de beurt waren. In de TP tijd had ik al begrepen dat de capaciteit van zo'n Vekoma Flying erg slechts is, maar zo slecht had ik het niet verwacht. Echt niet normaal hoe lang het duurt voordat er weer een trein gaat.
Daar komt nog eens bij dat er gigantisch veel mensen met een Fastlane kwamen en die mochten meteen allemaal mee elke keer. Maakte niet uit hoeveel er stonden. Als er bijv. 10 mensen stonden met Fastlane, dan gingen die alle 10 met de eerstvolgende trein mee. Dat was echt wel een WTF momentje. Ze zorgden er dus voor dat er bij Fastlane absoluut geen rij kwam te ontstaan.
Dus jullie snappen wel dat wij dachten. ''Hé dat is kaasje. Wij gaan ook zo'n Fastlane halen als we Nighthawk gedaan hebben''. Zeker toen ik aan een medewerker bij Nighthawk vroeg of je eenmalig alles mag doen of onbeperkt. Het antwoord was onbeperkt dus je kan wel bedenken welke gedachte ik op dat moment had. WTF, je kunt dan elke 5 minuten deze achtbaan en alle andere doen. Want zo zag het er op dat moment uit hè. Er was gewoon geen fastlane wachtrij bij nighthawk want ze mochten meteen allemaal mee. Mogen jullie raden hoe we de fastlane bij de meeste achtbanen ervaren hebben. Oh, en voor Nighthawk met het station dus redelijk dichtbij, hebben we uiteindelijk een uur staan wachten. Iemand met een Fastlane had die baan dan al 6 keer kunnen doen ofzo.
Dus hop, zo een uur de prullenbak in en voelde me echt kl*te dat we niet meteen een Fastlane hadden gekocht. Maar ja hé, dat ding kost gewoon $100,- pp dus als het niet nodig is, dan liever niet natuurlijk. Ik vind wachten niet erg verder.
De baan zelf ziet er verder prachtig uit. Maar de rit zelf was best wel een WTF momentje. Is dit nou die allom geroemde Vekoma Flying? Het type baan waar ik al die jaren naar uitkeek? Vekoma ligt om de hoek en ik had nog nooit een Flying gedaan omdat ze allemaal ver weg liggen. Maar goed, het WTF momentje kwam dus omdat deze niet veel beter is dan een Zamperla Volare? Wat een gigantische rammelbak is het en het was dan ook echt geen toffe ervaring eerlijk gezegd.
De eindremmen waar je ook zo lekker lang op blijft staan. Niet prettig.
Yes, er gaat er eindelijk weer 1.
En gewoon serieus veel lege plekken steeds. Goed bezig, prima park.
Het eerste uur heeft het park dus een enorme negatieve indruk achter gelaten. Komt ook nog eens dat gedrocht van een Nighthawk bij en dan denk ik dat je het niet heel veel slechter kunt treffen, je eerste uurtje op een park.
Maar goed hé, zand erover en dat eerste rottige uurtje vergeten we gewoon want ook wij zijn in het bezit van een Fastlane, dus nu komt alles goed.... dachten we.
Dit is overigens echt buiten onze principes want het kosste ons voor met z'n tweeën $200,- en dat vind ik echt te gek voor woorden. Maar goed, we konden niet anders in zo'n afgeladen park. En je komt hier niet 1,2,3 terug dus dan is de keuze wat makkelijker, zeker omdat we toch die bingokaart op zak hebben die vol moet.
Oké next is Vortex.
En dan zakt de moed je behoorlijk in de schoenen met je Fastlane-tje op zak. Zeker een dik half uur staan wachten omdat het hier niet constant vullen met Fastlane mensen was. En zoals gezegd reden ze met 2 treinen waarvan 1 constant helemaal leeg. Maar wel elke keer beugels checken etc. dus dat kostte enorm veel tijd steeds en dat voor een lege trein. Jullie snappen wel dat je dan echt zoiets hebt van WTF wat is dit voor een ka-u-thee park. Echt niet normaal als je het mij vraagt. Wat een kl*te service levert dit park.
Hé, die vent wist dat er Corona aan zat te komen.
En daar komt de lege trein.
Baan zelf niet heel bijzonder ondanks Stand-up. Wel leuk ofzo maar niet een baan die je met een dergelijk achtbanen aanbod nog een keer doet. Dat kun je beter bij andere banen doen hier.
Geen idee meer of we Fury hier op dit moment gedaan hebben maar deze baan maakte enorm veel goed. Wat een fantastisch apparaat en omdat dit natuurlijk wel een capaciteit monster is, konden we hier ook best vaak in later op de dag. Hier kon je met je Fastlane wel ERT-en dus dat was dan wel een hele prettige ervaring. Dat maakte toch wel veel goed.
Hurler was op zich nog best te doen met een Fastlane. Ik had wel medelijden met de mensen in de normale wachtrij. Maar ook bij deze baan is op zo'n dag 1 ritje genoeg. Een toffe woodie, maar niet eentje die in toplijstjes voor zal komen.
Oei, verleidelijk en voor een droptoren maak ik dan ook zeker even tijd.
Altijd leuk zo'n Arrow Python geval.
Een Arrow Mine Train. Ook best tof.
Wel een mooie baan om te zien hoor.
Een Vekoma Boomerang is altijd goed.
Ja ze hebben meer dan alleen achtbanen. Niet gedaan overigens.
Wow, ook in het waterpark is het een giga drukte.
Copperhead Strike was met afstand dé verassing van de dag. Wat een fantastische achtbaan met enorm veel lange hangtime heeft Mack hier neer weten te zetten. Deze baan was wel goed te doen met Fastlane en we hebben dan ook meteen een 2e ritje gedaan.😎
Een B&M Inverted is ook altijd wel lekker. Die doen we zo.
Eerst gaan we nog wat schieten.
Blijkt dat het dit is. We hoopten al een op een darkride. Maar oké dit is ook best tof altijd.
Dit zijn toch ook wel de baantjes waar je voor komt.
Hier helaas geen Fastlane, maar wel lang wachten.
Deze was op dit moment helaas gesloten. Ging later op de dag gelukkig nog wel open zodat we bingo konden halen.
Nou nou, wat enthousiast.
Wederom geen bewijs maar ik heb toch echt de kiddie gedaan.
Toffe baan maar dan toch liever Fury325.
Hij is open. De kiddie woodie.
Oe, niet zo sexy maar ik zie er toch wel iets in.
Muis....check. Natuurlijk moeten we nog een muizenbaan doen.
Fantastische achtbaan dit.
Einde dag was het gewoon ff afwisselen met deze 2.
Tja, en toen waren we er toch wel klaar mee. Op dit moment hadden we alweer genoeg achtbaan gereden.
Carowinds vond ik zelf eigenlijk toch wel enorm tegenvallen qua park, maar ja Cedar Fair hè.
Natuurlijk staan er een paar enorm goede achtbanen en zeker Copperhead Strike was enorm verassend maar ik vind het wel echt zo'n typisch Cedar Fair park. En daarmee bedoel ik vooral klantonvriendelijk en wachtrijen bewust op laten lopen om Fastlane te verkopen. Hebben ze vooral bij Cedar Point nogal een handje van.
Dus qua eerste ervaring is dit voor ons redelijk tegen gevallen maar Fury325 en zeker Copperhead Strike maakten veel goed voor ons. De drukte speelde natuurlijk ook een rol en ik hoop dan ook dat we hier in de toekomst een betere dag hebben. Deze dag had gewoon niet de ingrediënten om een topdag te worden ondanks de Fastlane op zak.
Tot zover dit TR van Carowinds. Tot de volgende...😎