Allereerst hartelijk dank voor dit topic. Ik ga binnenkort naar Walibi Holland om een vlog op te nemen waarin ik herinneringen deel over de oude Flevohof. Daarvoor was ik op zoek naar dingen die er nog zijn en vond deze hier.
Een paar herinneringen aan de Flevohof.
Als kind kwam ik hier al in de jaren 70 (ben nu 55). Het eerder genoemde loopspookhuis kan ik me ook nog goed herinneren. We liepen daarin tegengesteld en lieten andere bezoekers schrikken. Verder is vooral de groenteveiling me bijgebleven. Mijn zus kocht daar een keer bijna hele dure bananen, omdat ze graag op de knop wilde drukken.
Ook de oude ingang met de winkeltjes kan ik me nog herinneren. Vervolgens waande je je meer in een bos dan in een park. Ook stonden er vuilnisbakken die duidelijk waren geïnspireerd op Holle Bolle Gijs uit de Efteling.
Een andere herinnering is het indianendorp met houten wigwams en uitkijktorens. Er werden ook rollenspellen georganisseerd. Een volwassene ging dan met een groep kinderen indiaantje spelen. Ook was er een fort, dat nog lange tijd in Walibi Flevo en Six Flags Holland heeft gestaan. In die periode ben ik nog eens over een hek gestapt om er een kijkje te nemen. Op de plek staat nu een spookhuis dat alleen met Halloween open is.
Tot slot herinner ik me nog het treintje. Dit werd gesponsord door het frisdrankmerk Sisi. Daarom werd het het Sisitreintje genoemd.
Tot zover mijn herinneringen aan de Flevohof.