Apart, had de investering daarin nog niet verwacht. Ze hadden altijd al 1 coach extra. (9 coaches in totaal, 8 in de trein op de baan) Zodat er altijd 1 in onderhoud kon, en de rest van de baan kan doordraaien. Vroeger was er 2 weken in november altijd groot onderhoud aan de rest van de baan, verder was hij altijd geopend. (Toos Express heeft ook 1 coach extra bijvoorbeeld)
Het padje + grasveldje langs de lancering is natuurlijk niet voor niks vrijgelaten bij de bouw van de Magische vallei. Dat is om de mogelijkheid te hebben ooit nog een transfertrack toe te voegen. Met de bouw daarvan, + alle herprogrameringswerkzaamheden en extra techniek rond de baan ben je flink wat tonnen nog verder. (Schatting 500.000 tot 1 miljoen?) Maar het duurste ervan, de tweede trein, hebben ze nu al.
Booster Bike blijft onverminderd populair. Ook bij de kinderen die nét groot genoeg zijn. Het is een unieke achtbaan hier in onze omgeving. Op drukke dagen kan je gerust een uur wachten, terwel Troy en Fenix 20min of minder zijn. Een tweede trein op de baan kunnen laten rijden zou een logische stap en investering zijn. Misschien doen ze het gefaseerd. En wellicht kunnen we over een paar jaar een grote revisie van de baan verwachten, waarbij de mogelijkheid gecreëerd wordt voor de 2de trein. Hij is nu al 16 jaar oud, met dagelijks draaien. Dat zijn flink wat cyclussen voor de baan geweest al. 🙂