Ik had vorige week vakantie, en had een midweek geboekt in het bungalowpark van Drouwenerzand. Echter werd er natuurlijk op een gegeven moment bekend dat de parken weer langzaam open zouden gaan. Zo ook Drouwenerzand, die met Hemelvaart en de dag erna exclusief open zouden zijn voor bungalowpark en camping gasten, en erna ook voor reguliere gasten. Ik besloot bij te boeken zodat ik niet op vrijdag al de bungalow uit moest.
Het park heeft deze winter de vorig jaar aangeschafte Jumbo in een definitief jasje gestoken. Vorig jaar waren er wat problemen waardoor er een lelijke tijdelijke vloer onder was aangebracht met een net zo lelijk hek rondom. Dit is nu een vrolijk hek geworden. Over hekken gesproken, die van de Parajump en volgens mij ook de Hunebed8baan zijn onder handen genomen. Die van de Parajump hebben een nieuw kleurtje, die van de Kontiki gewoon een nieuw laagje.
Het All In principe is er nog steeds, hoewel dit jaar door de maatregelen iets anders. Wat betreft de snacks en friet krijg je bij de ingang een briefje waarop je dit voor je gezelschap in kan vullen. Dit leg je op een dienblad, en een medewerker schept voor je op. Er zijn dit jaar zakjes saus ipv de bekende pompjes. De pindasaus wordt in plastic bakjes aangeboden, net zoals de uitjes en sla.
Buiten en bij de Ezelbaan waar je het drinken kan halen bestel je dit nu bij de medewerker die het voor je tapt. Het ijsje wordt op een draaiplateau neergezet, wat ze vervolgens draaien om zo afstand te bewaren en contact te voorkomen.
Drouwenerzand is voor mij een veilig thuis park. Ik kom er heel graag, en heb er leuke contacten. Toch was het thuis door de maatregelen nu even net iets anders als normaal. Maar gelukkig bracht het weekje weg me wel wat ik nodig had. Even rust, en even uit de thuis situatie.
Mochten er nog vragen zijn over hoe het park met bepaalde zaken om gaat dan hoor ik het wel. Hier nog een lading foto's van de Zaterdag. Foto's van Donderdag en vrijdag staan op m'n website.