Hoewel er wereldwijd natuurlijk duizenden achtbanen te vinden zijn. De ene nog hoger en sneller dan de ander, en toch. Er is 1 kleine blauwe achtbaan met slechts 1 inversie die wereldwijd bekend is bij elke Achtbaan fanaat: Blue Flash. Jaren lang was deze in de achtertuin van John Ivers te vinden, later vergezeld door Blue Two, de meer kindvriendelijke baan. Beide banen waren door John zelf gebouwd en waren absoluut een bucket list item voor vele fans om een keer te kunnen berijden. John heeft dan ook veel fans van over heel de wereld ontvangen in zijn achtertuin. Eind 2019 kwam er toch wel treurig nieuws naar buiten, John had helaas besloten de beide banen te pensioneren.
Net als vele andere vond ik dit zeer jammer om te horen, waar de baan nog altijd op mijn lijstje stond om ooit te kunnen doen. Die kans leek helaas te zijn vervallen tot ik zonet onderstaande video tegenkwam:
Tim May, Eigenaar van 'Haunted Hoochi in Columbus Ohio, heeft beide banen overgenomen en op zijn terrein her opgebouwd. Hij gaat kijken of de banen gekeurd kunnen worden zodat ze mogelijk publiekelijk zelfs kunnen openen. De video oogt wat treurig met het weer maar Blue Flash en Blue Two hebben een 2de leven gekregen, iets wat naar mijn mening fantastisch nieuws is! Hopelijk krijgen de banen hier de nodige liefde en zal ik ze hier ooit nog kunnen bereiden, but time will tell!