Ik zag dat er weer een nieuwe Theme Park Science aflevering was en dit keer over het concept van de mad-house. Ik denk nog steeds één van de unieker grote thema-rides die de laatste jaren is verschenen. Ik denk dat de verscheidenheid aan decors, verhalen en uitvoeren heeft laten zien hoe divers dit concept is en hoe goed het werk, mede daarom ook erg leuk om een keertje achter de schermen te kunnen kijken en te zien wat er is gedaan aan veiligheid en creativiteit.
Ook grappig dat jullie een illusionist hebben weten te strikken voor extra diepgang over het verhaal van Houdini. Maar na het kijken van de video twijfel ik wat je wilde uitleggen over deze attractie?
Ik heb dit mad-house nog nooit gedaan, de twee keer dat ik in Bellewaerde was was hij de ene keer dicht, en de andere keer stond er een mega rij. Ik ken het verhaal niet, nu weet ik (natuurlijk) wel wie Houdini is, maar wat is het verhaal achter de kamer waarin je plaatsneemt en welke truc van Houdini beleef je, of gaat het op een ander facet in? Buiten dat zie je duidelijk als je al in zo'n kamer zit dat je genept wordt, maar de illusie is sterk! Tegelijkertijd kom ik na het kijken niet echt verder met wat er nu echt gebeurd om die illusie van het over de kop gaan te bereiken terwijl dat voor mij één van de interessantere zaken is van een mad-house.
Ik snap dat ik waarschijnlijk niet tot het algemene publiek behoor, maar ik vond op technisch vlak deze TPS wat minder dan de anderen die jullie hebben gemaakt 🙂
Even goed, leuke diversiteit aan onderwerpen, wildwaterbaan, pagode, glijbaan, mad-house, achtbaan . . . tof!