Frederik Gaat het hier om de locomotief Aagje? Dan verwijst de omschrijving naar een nieuwsgierig aagje.
EdwinL Frederik Ik kom uit op Ruigrijk Efteling gebied een rijk dat je terug kunt vinden in Oostende Ik zit hier dan voornamelijk op Oost te letten. Dus Oosterpark wat nu Ruigrijk is.
Frederik EdwinL Helaas onjuist, maar ik zie ook net dat ik een foutje heb gemaakt in mijn omschrijving. Ik heb 'm even aangepast. voor de duidelijkheid, de plaatsnaam in mijn crypto was eerst Oostende.
Robkuh84 Om het spel in beweging te houden (of andere op ideeën te brengen): Beertsenhoven bestaat uit 20 inwoners en bestaat uit 5 boerderijen. Ik verwacht dus niet dat we hier echt iets kunnen vinden. Ik verwacht dat we moeten puzzelen met de letters om een gebied te vinden? Ik kom even niet verder dan de letter B O S en dus ga ik maar voor Bosrijk
Frederik Het gaat niet om bos, maar puzzelen met de letters wel. Even verder kijken wat er in beert senhoven terug te vinden is.
JohnV Het enige gebied dat ik terug (achterstevoren) kan vinden in Beertsenhoven en niet in Oostende is Nest. Is dat de oplossing?
Frederik JohnV Correct! Ik had eerst de fout gemaakt dat in Oostende omgekeerd alleen "nets" zit, niet "nest" :p.
JohnV Oh nee.... ik heb nog nooit een cryptogram gemaakt... hier mijn eerste poging: De 15e blijft in Polka Marina slapen
JohnV Even een schopje... ik dacht al dat ik niet goed zou zijn in het maken van cryptogrammen. Helpt het als ik zeg dat Polka Marina een Koggenmolen was? Verder is het een beetje husselen met letters.
Amelie Hmm, de 15e letter is de o. Als je die toevoegt aan koggenmolen dan kan je er Kogeloog uit halen. Is dat de oplossing? Dan houd je nog wel nmen over. Ik zit te denken of ik daar iets met slapen van kan maken, maar dat zie ik nog niet.
JohnV Amelie Kogeloog is correct! De 15e ( de O) is logé in een kog... Hoe dan ook, Jij bent! succes 🙂
Amelie Ah ok, op die manier! Sorry, ik had even niet hier gekeken. Ik hoop snel een nieuwe te plaatsen.