Jules gjee Een gulden werd ook wel een piek genoemd, en een piek is het hoogtepunt op de kerstboom. Ik ben Aurelius niet, maar dit moet 'm wel haast zijn en chapeau aan zowel jou als de bedenker. Heel goed.
gjee Is het Pieck? Een gulden werd ook wel een piek genoemd, en een piek is het hoogtepunt op de kerstboom.
Aurelius Ik ben Aurelius wel en mijn impersonator heeft gelijk! ‘t Leuke van een goed cryptogram vind ik juist dat je op het eurekamoment zelf al zowat zeker weet dat je goed zit. gjee, jouw beurt!
Aurelius Ik dacht twee seconden aan In den Hoorn des Overvloeds, maar realiseerde me toen mijn fout. ’t Korfje verkoopt snoepgoed!
Maik Aurelius Is het weer Ton van de Ven? 1000 liter weegt 1 ton en een meertje op de heide is een ven. Wat Robkuh84 dus zegt. 🙂
Maik Een wilde gok: het Spookslot. Het symbool is een stopwatch en bij het Spookslot moet je eerst een tijdje wachten (stoppen) voordat je de show mag gaan bekijken. Maar volgens die theorie kan het dan net zo goed Fabula zijn. Of de Indische Waterlelies. Of Het Meisje Met De Zwavelstokjes. Etc. 😊
Robkuh84 Ook weer leuk bedacht, maar niet het juiste antwoord. Nog 3 dagen om het antwoord te vinden, daarna moet ik de afbeelding aanpassen...
gjee Is het De Halve Maen? De klok staat in het eerste kwartier, een term die slaat op een maanstand.