Welkom in het "Foto van de dag"-topic!

Enigszins schaamteloos gejat idee van MacRumors forum, waar dit topic bestaat, maar ik er eigenlijk geen aandacht aan besteed. Het lijkt me echter leuk om dat hier wel te doen! Het is niets anders dan een etalage van wat jij zelf een goede foto vindt. Je hoeft geen fotograaf te zijn, je hoeft geen dikke DSLR te gebruiken, maar dat mag natuurlijk wel! Post in dit topic dus de foto's die jij zelf hebt gemaakt en waarvan je denkt "Verrek, dát is een goede foto!" 😎

De regels zijn beperkt:

• Je mag zo vaak een foto plaatsen als je wil, maar niet vaker dan één per dag.
  • Reacties zijn welkom, dubbelposts wat minder. Wil je op meer foto's tegelijk reageren? Probeer dat in één reactie te doen.
  • Iedereen mag dagelijks een foto uploaden.
  • Er is geen thema. Wil je een achtbaan laten zien? Ga je gang! Liever een bloem? Alles is welkom! (zo lang het maar niet NSFW is 😉 )
  • Beschrijf waarom je de foto post: wat zien we, waar was het. Wil je ook EXIF-data zoals sluitertijd, diafragma, of ISO delen? Dat mag, maar is niet verplicht.

bron afbeelding: Magdiel Damas op Unsplash

• Niek heeft hierop gereageerd.

Gisteravond gemaakt tijdens een klein rondje lopen. Ik ging net voordat de zon onderging naar buiten en stond op een zandpad tussen velden vol met paardenbloemen. Mooi moment!

Gemaakt met iPhone X, telelens.

Net met een collega in de stad een broodje gehaald en op de terugweg werd ze toch wel nieuwsgierig naar m'n nieuwe hobby geocaching. Dus even gestopt en de dichtstbijzijnde cache opgezocht.

Kunstenares Marijke de Goey heeft 14 mei 2009 het beeld Het Geheim van Nano onthuld bij het nieuwe Van Leeuwenhoek Laboratorium in Delft. De beroemde kunstenares maakte dit kunstwerk in opdracht van TNO.

Na kort puzzelen vonden we de oplossing dichtbij het kunstwerk.

In de tuin - de meesjes zijn druk met hun nestje 😀
    Gisteren genomen met de grote 200mm f2.8 lens vanuit de luie stoel.

Niek Nice! Mooie foto Timo. Ik neem aan met een DSLR?

Ja, ik heb een Sony A58. Deze foto is genomen met een Sigma 70-200mm f2.8 lens.

Geen mooie foto ofzo, maar in het moment bedacht ik me dat het wel fijn is dat het mogelijk is om gewoon een ijsje te halen samen met mijn dochter.

Mijn oud sokje Dewis, 17 jaren jong. 🥰
    Ze slaapt ongeveer 22 uur van de dag, het liefst op deze plek.

Foto genomen met mijn Nokia 7 plus.

(foto genomen met whatsapp richting mijn zusje vandaar de lage resolutie)

Verrassing voor mijn vader op zijn 67e verjaardag. 📺
    cadeau van mijn moeder zusje en mij

Afgesproken werk met mijn moeder, dat ze vanmiddag niet thuis waren.
    Zodat ik de nieuwe LG 43'' 4K smart tv neer kon zetten en installeren.

En daarna weggegaan en zo achtergelaten.

Uur later werd ik gebeld door mijn vader dat die er echt superblij mee is 🥳

@Amber Hoewel het idee en het sentiment in je post natuurlijk echt top is, is dit niet de bedoeling van het topic. Ik quote graag mezelf even:

Niek Het is niets anders dan een etalage van wat jij zelf een goede foto vindt.

Kortom: post in dit topic de foto's die je zelf hebt gemaakt en waarvan je zelf denkt: "Dát is nu echt een goede foto!". Een foto van het cadeautje voor je vader, die je genomen hebt in whatsapp, DAT is nu juist niet de bedoeling van dit topic. Dat kan beter in het Hoe voel jij je-topic 🙂

aangezien ik maar 1 uur per dag het huis mag verlaten, heb ik er gebruik van gemaakt om een van de mooiere delen van Tonbridge te fotograferen. Soms kan Engeland best een mooi gebied zijn, zeker in Kent. iPhone XS Max.

Omdat het weer lekker weer is buiten..

Deze foto maakte ik op 27 april, even een avondje terug naar de stad waar ik opgegroeid ben.

We gingen vandaag naar 't strand. (Nu 't nog kan, als de sneeuw straks echt hard begint te smelten hoger in de bergen stijgt het water vlug en in de zomer staat dit allemaal onderwater.)

• Niek vindt dit leuk.

Even de hooikoorts getest vanavond buiten. En die doet het nog 🤧

maar het was wel lekker even een kilometer of 5 wandelen. Prima sunset ook.