Als Intaminfan kan ik het natuurlijk niet laten om hier even in te springen.
ppc-anoniem-2 weten ze bepaalde technieken wel enorm te finetunen
Eens dat een B&M zeer bedrijfszeker is, maar is het gebrek aan speciale techniek niet gewoon wat een B&M bedrijfszeker maakt? Want naast de verschillende soorten treinen, de rem voor de drop op een dive coaster en enkele launches kan ik geen speciale techniek op een B&M bedenken. Ze weten vooral heel goed hoe ze soepele banen moeten bouwen, wat natuurlijk een kunst is.
B&M is een fantastisch product, maar dat is omdat ze op wat uitzonderingen na 13-in-1-dozijn geperfectioneerd hebben. Je zou bijna kunnen zeggen dat zonder bedrijven als Intamin, B&M niet zo perfect zou kunnen zijn geweest. Andere bedrijven innoveren immers, B&M kopieert en perfectioneert. Dit is geen kritiek overigens want B&M is zoals ik al zei fantastisch, maar ik moet er niet aan denken dat iets minder betrouwbare bouwers door B&M zouden worden vervangen, want dan krijg je hele saaie parken, tenzij ze weer terug zouden gaan naar hun beginperiode, toen ze enkele beesten hebben neergezet, al lijken ze dat de laatste jaren ook soms weer te doen met banen als The Flying Dinosaur en, neer verhalen, Fury 325.
ppc-anoniem-2 Verder vind ik Intamin ook al jaren niet echt innovatief meer.
Ik vind dat als je Vekoma innovatief noemt, Intamin ook zeker innovatief is. Vekoma heeft een nieuwe persoon voor de lay-outs en een nieuwe buigmachine waarmee de huidige achtbanen mogelijk worden gemaakt, maar er zit nou niet heel veel speciale cutting edge techniek op de banen. In dit geval zou je immers de nieuwere (komende) Intamins zoals Pantheon en de toekomstige baan in Asterix ook innovatief kunnen noemen, met zelfs voor Intamin unieke elementen en techniek. Wel ben ik met je eens dat S&S en Mack tegenwoordig innovatiever bezig zijn dan Intamin.
Om maar even weer ontopic te gaan. Ik ben totaal geen fan van Taron. De launches zijn goed en krachtig, maar voor de rest vind ik Taron tegenvallen. Ik mis airtime and G-krachten. Zeker een goede en leuke baan, maar niet de wereldtopper die ik verwacht had. Misschien net op de verkeerde dag in Phantasialand geweest, waarop Taron minder draaide? Ik heb hoop het, want sinds het openingsjaar van Taron ben ik ook nog niet weer terug geweest.
Erik Ik vind dit soort topics vaak tenenkrommend. Hoe kun je nou weer Taron geen goede achtbaan vinden?
Ik voel me hier wel aangesproken, dus reageer ik maar even. Ik vind Taron zeker een goede achtbaan, dus dat is het punt niet, maar Taron geen top-20 baan vinden voelt bijna als een verdelende mening omdat het gros van de fans Taron een wereldtopper lijkt te vinden. Dat, terwijl ik niet eens zeker weet of Taron wel in mijn Duitse top 3 of zelfs top 5 zou komen, als ik aan lijstjes deed.