Aangezien ik dankzij COVID-19 spontaan bijzonder veel tijd voor mezelf heb, leek het mij een goed idee om eens meer energie te steken Planet Coaster en daadwerkelijk een goed gethematiseerde attractie te maken. De uitdaging is een realistische darkride/shooter te maken welke echt uitgevoerd zou kunnen worden. Dit houdt in dat er nooduitgangen zijn, verlichting netjes opgehangen en realistische effecten.
Goed, tijd om te laten zien wat ik momenteel heb gedaan. Om te beginnen boven aanzicht van wat ik momenteel heb gemaakt. Rechts onderin zit het station waarna er momenteel vijf scenes zitten welke in een ver gevorderd stadium zijn. De attractie gaat draait met de klok mee en de eerste scene is Room of Objects, gevolgd door Load Station, The Dig, King's Chamber en Up-Side-Down.
Room of Objects
Hierin staan alle gevonden voorwerpen opgesteld welke klaar gemaakt worden voor vervoer. Ze worden vervoerd in kratten en de objecten worden door de archeologen later in gepakt.
Load Station
De objecten zijn klaar voor vervoer en worden ingeladen in de trein. Er is een directe spoor aangelegd om direct alle vondsten te kunnen transporteren naar Cairo.
The Dig
Verschillende archeologen zijn bezig met het opgraven van nieuwe schatten en er gebeuren steeds vaker bijzondere dingen. Balken breken zo maar in de tunnels, overal zitten kraaien en ze lijken je in de gaten te houden en lichten in tunnels gaan spontaan aan.
King's Chamber
Je komt in een enorme ruimte te recht en je hebt een paar seconden om de ruimte te bekijken. Bliksem slaat in en de kamer veranderd en spontaan zijn alle doelen zichtbaar. Dit is het moment om de duistere machten te bevechten en te overleven.
Up-Side-Down
De vloek heeft gelijk effect op alles om je heen, wanneer je in deze kamer op doelen schiet kun je punten winnen, verliezen of boobytraps activeren.
Dit is wat ik momenteel heb, ik ben heel rustig bezig om kamer voor kamer verder te gaan en momenteel zit ik nog te twijfelen of er een slangen kamer, of een scorpioen kamer komt na de Up-Side-Down. Ik hoor het graag wat jullie er van vinden en waar ik zaken kan aanpassen. Zoals ik zal zei, ik heb momenteel genoeg tijd om hadden, dus dat kan heel snel, heel ver komen.