Duitsland gaat nu dadelijk werken met een 2G plus systeem, waarbij mensen alleen nog in de horeca mogen eten als ze een booster hebben gekregen
Ik heb zelf 2 prikken gehad en helaas nog geen booster vaccin, aangezien ik hem nog niet mag halen, omdat ik corona heb gehad, maar volgens de Duitse wetgeving ben ik dus nog steeds verplicht om me te testen
Dit geldt tot nu toe alleen nog in de horeca en denk ik niet in de parken, maar zou me niet verbazen dat ze het daar ook gaan uitvoeren
Was niet lang geleden naar Phantasialand geweest, ben van plan om volgende week weer te gaan en daar werken ze netjes met het 2G systeem
Europa park werkt anders, daar moet je kunnen zien dat je 3 maanden geleden je laatste prik heb gehad, of dat je genezen bent van corona, zo niet moet je een negatieve test laten zien
Conclusie:
Ik vind dat Duitsland het beter in orde heb als Nederland
Efteling en Walibi deed het ook prima, bij binnenkomst netjes je QR code laten zien en was je vrij om te gaan, alleen jammer dat het kabinet later weer besloten heb om de 1.5 meter in te voeren, waarbij de Efteling draait om halve capaciteit
Beetje krom, mensen worden toegelaten bij binnenkomst met QR code gevaccineerd of genezen of een negatieve testbewijs, en toch nog een anderhalve meter regeling