Jammer dit. Ligt er zo al een paar jaar bij. Het bedieningspaneel staat nog gewoon stroom op.
En na de koeien Breakdance zijn we er wel klaar mee. Je hebt nog dat gebied met die karige sprookjes en de vlotvaart met dino's die uit elkaar vallen maar daar zijn we deze keer niet geweest. We waren er wel een beetje klaar mee eigenlijk en we hadden nog steeds honger. En ja er is ook gewoon niet veel te doen verder dus ben je er al snel klaar mee natuurlijk.
Bij een bezoekje kun je dan ook makkelijk wat rodelbanen in de buurt plannen. Er liggen er genoeg in de omgeving.
Sommerrodelbahn Wippra
Helaas is dit een Alpine Coaster en het is ook niet zo'n hele goede. Dat is dubbel jammer, maar je moet m toch even doen hè om erachter te komen of het de moeite waard is. Trapper Slider van Fort Fun blijft iig de allerbeste tot nu toe.
Oh, en ook hier moesten we ons laatste geld bij elkaar sprokkelen zodat ik dan tenminste nog een ritje kon maken. Jacqueline heeft deze daardoor niet eens gedaan. Wat een gedoe in het Oosten van Duitsland. Normaal pin ik altijd bij rodelbanen maar ook hier was dit helaas niet mogelijk. Alles moet handje contantje betaald worden.
Hmm, zo ziet zo'n sleetje er toch echt niet uit. Straalt weer echt Oost Duitse armoede uit.
De onride.
Erlebniswelt Seilbahnen Thale
Dit is een toffe locatie om te bezoeken met natuurlijk die gigantisch unieke Wiegand Flying achtbaan in een raketje. En alles is ook zelfbediening zoals dat hoort in een Freizeitparkje waar je geen entree betaald maar betaald bij de rit zelf met een token of geld inworp. Je gooit er een token in en je kunt vliegen in je raketje. Dit raketje hebben we deze keer niet gedaan maar we kwamen wel voor een bingo update. Ze hebben namelijk een nieuwe Mystical Hex maar nu is het een Suspended ipv een Flying.
Deze is nieuw en het valt op dat ze flink aan het uitbreiden zijn. Er staan namelijk ook nog 2 achtbanen in aanbouw volgens RCDB. Deze komt wel iemand voor je aanzetten maar dat is ook logisch.
Hexenbesen, de Flying Mystical Hex. Niet gedaan want ik had m al eens gedaan en officieel ben ik te zwaar en is het eigenlijk voor kinderen bedoeld. Maar het is wel een geinig ding.
Boderitt, de nieuwste Mystical Hex maar dan een Suspended uitvoering.
Dit zijn echt van die attractie's waarvan je zegt. Grappig en leuk bedacht maar daar is ook alles mee gezegd want het ziet er niet uit als Wiegand iets probeert.
De onride van Boderitt.
Ook nieuw en in de verte de Nautic Jet is ook nieuw.
Deze was ook niet nodig voor de bingo dus dan slaan we m wel over hoor. Dan ben ik maar een nepfan.
Als je hier nog nooit bent geweest, is dit echt een hele toffe locatie. Met de kabelbaan kun je nog naar boven en daar kun je dan nog een rodelbaan doen. Helaas een Alpine Coaster maar volgens mij is deze nog niet eens zo heel slecht. De Alpine Coaster is ook met de auto bereikbaar maar dan moet je er dus wel naartoe rijden en volgens mij betaal je dan daar ook weer parkeergeld. Eigenlijk heeft dit 'parkje' dus 2 locatie's. In het restaurant is alles spot goedkoop en dat is ook altijd wel lekker natuurlijk.
Momenteel zijn hier volgens RCDB 2 achtbanen in aanbouw en dat is natuurlijk altijd goed nieuws voor de achtbanen sprokkelaar. Ze doen hier de laatste tijd toch wel leuke uitbreidingen en tof om te zien dat ze ook wel aan het groeien zijn en het niet meer alleen een rodel locatie is.
Dat wordt in de toekomst zeker nog een bezoekje als de 2 achtbaantjes klaar zijn. Ik zet het alvast in mijn agenda.
Tot zover dit TR. Bedankt voor het lezen.