Een verzameling hele vette plaatjes, wil er dan ook de keerzijde van het evenement aan toevoegen (op Twitter ook terug te vinden trouwens).
De sfeer was best goed (maar het verbaasde me wat een 'ander' publiek dit trok dan normaal, er liep echt veel Walibidoelgroep rond en niet per se in positieve zin haha). Toverland heeft alles in huis om hier een tof evenement van te maken. Port Laguna is waanzinnig sfeervol op zo'n avond en een podium komt er goed uit.
Maar ohhh wat waren er veel praktische zaken onder de maat. De binnenkomst was al ruk: pas na een half uur waren we binnen, ik denk dat mensen achter ons in de rij misschien pas een uur later in het park waren. Dat kan toch niet, als je er gewoon om 19 uur was, zo mis je veel tijd van iets wat al niet zo lang duurt. De munten die je vooraf had gekocht moest je ophalen tegelijkertijd met je ticketscan, wat voor onnodig lange rijen daar zorgde. Je zou juist een voordeel moeten hebben als je van te voren muntjes koopt.
Horecarijen waren schrikbarend. Drankje halen? Half uur wachten. Patatje? Dat liep op tegen een uur aan het einde van de avond. Specifiek drankje? Sorry die hebben we niet meer. 20 minuten gewacht voor een cocktail? Jammer, er zijn nog maar 2 soorten beschikbaar. Het kost je zoveel tijd en het is frustrerend. En als je al munten hebt gekocht vind je het ook zonde om niet te gebruiken (in het park zeiden ze dat een refund niet kon).
Ze waren niet berekend op de drukte leek het wel. Sla meer drank in en maak een barstraat met veel meer personeel en je bent al een heel eind. Eten halen kon ook op weinig punten. Ik zou zeggen: huur een rits foodtrucks in voor volgend jaar.
Zo opgesomd klinkt het heel negatief maar dit zijn nou eenmaal dingen die invloed hebben op je avond. Vooral qua tijd. Ik zie heel veel potentie wel in dit evenement! Maar wel als ze zulke zaken aanpakken.