Progress Onze pretpark bezoeken bestaan voornamelijk uit lopen, af en toe ergens zitten en lekker mensen kijken. Hier en daar een attractie meepikken.
Voornamelijk Avalon is leuk om rond te lopen en om Fenix te bezichtigen, of om 20 minuten in Merlin's quest rond te dobberen.
Port Laguna (vooral met de zomeravonden) is echt een heerlijke plek om te vertoeven op een terrasje en live muziek.
Verder is de Magische Vallei bij uitstek denk ik wel de mooiste en leukste plek om rond te lopen, zeker omdat je verschillende paden kunt bewandelen en er ook verschillende niveau verschillen inzitten. Helemaal als het 's avonds donker is is dit echt een prachtig gebied met overal sfeer verlichting in verschillende kleuren.
Als je dan ergens op een van de bruggetjes staat is het best een romantische plek om even lekker een moment samen te nemen en te genieten van de omgeving.
Door de loodsen lopen wij ook wel rond, maar ik moet zeggen dat wij daar een rondje door maken en dan weer naar buiten lopen, daar hebben wij het snel gezien.
Het gebied rondom Troy is ook wel een aangenaam stukje Toverland, waar tijdens Halloween en Zomeravonden ook altijd live optredens te zien zijn.
Onze voorkeur voor een bezoek is wel dat er een event is, dan heb je natuurlijk meer te zien. Maar wij bezoeken Toverland ook wel eens op een normale dag zonder event.
Wij zijn ook bij Toverland Live geweest, helaas konden we toen niet het nieuwe expedition Zork gebied bekijken, dat lijkt mij ook een leuke plek om een rondje te maken met af en toe een stop.
Trouwens wij zijn die avond eigenlijk in geen enkele attractie gestapt, wij hebben alleen maar rond gelopen en naar optredens gekeken.
De horeca neem ik niet mee, dat verschilt per bezoek of wij in het park iets eten of niet.
Wij bezoeken pretparken doorgaans ook niet een hele dag, wij zijn meer van de kortere bezoekjes. Als je daar van houdt is Toverland een prima park om te bezoeken. Ergens vind ik het jammer dat mijn vriendin niet tegen achtbanen kan, anders waren onze bezoeken wel langer geweest en namen wij ook wel wat achtbanen mee.
Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig ook een voldaan pretpark bezoek kan hebben zonder persé een achtbaan in te moeten zijn geweest.
Ik moet wel zeggen dat als wij naar de Efteling gaan onze bezoeken wel langer zijn, puur omdat het park groter is en er meer te zien is. Maar dat neemt niet weg dat wij ons in Toverland zeker kunnen vermaken, zonder echt de achtbanen mee te nemen. Zeker tijdens de zomeravonden of Halloween (dan is er natuurlijk ook extra entertainment) is Toverland echt een aanrader.
Al met al denk ik dat de keuze van Toverland om themagebieden neer te zetten, en het houden van events juist hetgeen is wat ons herhaaldelijk terug laat keren naar Sevenum, waar wij altijd genieten van de sfeer die de themagebieden afzonderlijk van elkaar uitstralen. En het is leuk dat je die gebieden ook anders ervaart in de zomer/herfst, overdag/'s nachts, wel of geen event. Voor mij ligt daar voornamelijk de kracht van Toverland.