• WereldwijdBouw
  • Islands of Adventure bouwt Hagrid's Magical Creatures Motorbike Adventure

Ja dat ziet er goed uit hoor! Hele vette ride! De snelheid valt me mee: snel genoeg om als familie-coaster spannend te zijn!

Universal heeft enkele kiekjes gedeeld van andere wezens die rondom de achtbaan leven. Ziet er prachtig uit ๐Ÿ˜

Bron: Universal Orlando Blog

• Niek vindt dit leuk.

Hele vette foto's! Benieuwd waar de centaur staat, die hadden we nog niet eerder gezien! ๐Ÿค” ๐Ÿ˜Ž

als Harry Potter fan word ik hier best vrolijk van ๐Ÿ˜ƒ misschien niet zo intens als dualing dragons maar minstens even tof zo te zien.

Nieuwe testbeelden waarbij Hagrid te horen is. De opname hier is gemaakt in de buurt van de hut. Hiermee kunnen we dus min of meer met zekerheid zeggen dat dit Hagrid's Hut is ๐Ÿ˜›

• Niek heeft hierop gereageerd.

Oh ik wilde hem net gaan plaatsen Convival eerste helft van het filmpje is leuk, tweede is vooral veel vertraging. Mooi om te zien. Testen met mensen, de launches lijken wel okรฉ, niet heel snel of zo.

Denk wel dat deze attractie pas in het donker tot zijn recht komt

Qua thema is dit dus ook echt high level hรจ, maar dat kan ook niet anders na beide Potter thema gebieden in IoA en US. De lat ligt hoog en het wordt dan wellicht geen record breaking coaster, maar zo'n soort ride met alle effecten was er in de weide omgeving natuurlijk nog niet dus dit lijkt me een goede zet. En sowieso een ride zonder 80% 4D schermen is natuurlijk feest, want de animatronics zien er briljant en hoogwaardig uit!

Ik ben dus 2 weken voordat deze coaster open gaat in Orlando en als ik terugkijk zie ik ook dat alle andere Potter rides onaangekondigde softopenings hadden tot wel 3 weken voor de officiele opening, dus je snapt wel dat ik mega duim dat ik geluk heb als ik er ben ๐Ÿ˜„

High level inderdaad, al ben ik benieuwd hoe bepaalde zaken straks daadwerkelijk ogen. Zoals je op deze foto kunt zien, zijn er ook wel gewoon een aantal muren beschilderd, waar je op zich nog best dicht langs raast. De muur van het dropgebouw bijvoorbeeld: eerst ga je (achterwaarts) door het tunneltje, waarna je de 3/4 bocht maakt om het gebouw in te gaan. Op het moment dat je dus net door dat tunneltje gaat, kom je vlak langs een beschilderde wand. Dat gaat toch niet mooi zijn?

Voor de rest wordt het wel echt een heel tof geheel hoor, ik heb nog nooit een attractie gezien waarbij zรณ veel bomen zijn gepland. Ik heb zo'n vermoeden dat als je hier over een jaar of 2 of 3 een bezoekje plant (pun intended ๐Ÿ˜‰ ) dat je dan echt wel door een stevig bos scheurt ๐Ÿ˜Ž

• Dennis heeft hierop gereageerd.

Niek Ik ben nog meer benieuwd hoe deze ride er uit gaat zien s'avonds in het donker. Volgens mij is het dan helemaal een beleving.

Dat blijft toch een beetje Universal dat je de loodsen kunt blijven zien. Ik denk trouwens dat het in de trein zelf wel mee zal vallen, al was een rijtje bomen tussen het gebouw en de track geen overbodige luxe geweest, maar misschien dat die er nog komen als de steiger weg is.

Het is gelukkig een compleet anders dan de kale vlakte waarover de B&M's hun rondjes maakten.

• Niek heeft hierop gereageerd.
        7 dagen later

Gezien de deels verwoeste hut was de verwachting dat hier een blast ended skrewt zou komen. Inmiddels is dit beest al op meerdere merchandise artikelen terug te vinden, maar in de attractie is nu ook een stevig rookeffect op de locatie gespot:

Veel stucadoors aan het werk vandaag. Daar moet nog flink wat afgewerkt worden. Geen tests gezien verder. Mooi project wel. Die katherdraal is huge.

Universal heeft een kleine sneak peak gegeven van de Hagrid-animatronic. Er wordt door Universal gezegd dat dit de meest geavanceerde animatronic is in de Universal Orlando-parken.

Het gezicht vind ik er in de eerste beelden niet echt op lijken. Eerder op een zo'n slechte kabouter ๐Ÿ˜›

Maar ik zou graag meer bewegingen willen zien om te bepalen wat voor qualiteit animatronic is.

De update van Hagrid's animatronic was nog maar gisteren, maar vandaag zien we alweer nieuwe plaatjes van Bioreconstruct! Eindelijk een duidelijke foto van de motoren en zijspan. Het lijkt toch een iets andere invulling dan bij Vekoma, het ziet er naar uit dat je hier behoorlijk rechtop op de motor zit:

Unicorns:

en mooie details:

en voor de oplettende kijker: wordt de witte wand langs de parkrand dan eindelijk maar toch groen?

Wie heeft inhemelsnaam deze treinen zo ontworpen? Eerste wat bij mij omhoog komt bij het zien van het motorgedeelte is dit.

hahahahaha ja ze zijn op z'n minst eigenaardig te noemen, het zijn vooral de arm- en rugleuningen die het een raar ontwerp maken ๐Ÿฅด

Hjalmar Wie heeft inhemelsnaam deze treinen zo ontworpen? Eerste wat bij mij omhoog komt bij het zien van het motorgedeelte is dit.

Nog nooit naar Harry Potter gekeken? ๐Ÿ˜‰

Ik vind ze behoorlijk goed lijken, beter dan standaard treinen op zo'n geweldige achtbaan. Ik ben fan!