Het voorjaar was voor mijn gevoel dramatisch voor Walibi Holland. Super rustig in het park. Iedereen leek te wachten op Untamed.
Na opening was het aantoonbaar (wat ik gezien en gehoord heb aan dagcijfers) echt veel drukker dan vorige jaren in dezelfde periode. Daarnaast (en pin me er niet op vast, het hoeft niet te kloppen) loopt het boekjaar en 'bezoekers aantallen jaar' van 1 oktober 2018, tot 1 oktober 2019. (volgensmij was dan de reden dat CDA een beursgenoteerd bedrijf is, en boekjaren zo lopen. Maar wederom, pin mij er niet op vast) Dus dan is Fright Nights 2019 nog niet eens meegenomen.
Heb niks meer dan uiterste positieve verhalen van Untamed gehoord onder de daggasten. En die verhalen zullen ze ook thuis rondvertellen. Daarnaast zijn ze lekker bezig op de online marketing van Walibi Holland de laatste tijd. (geen enkel Snapchat gezeik meer) Die bezoekers komen nog wel, 2020 voorspel ik eigenlijk alleen nog maar meer groei in de polder. 🙂
Michael In de laatste Looopings podcast van 1 februari heeft de nieuwe directeur van Toverland gezegd dat hij 'zeer tevreden' is over de bezoekers groei in 2019. En dat ze later met exacte cijfers zullen komen. Laat maar weer zien dat een grote investering voornamelijk in het tweede jaar terugverdiend wordt.
Walibi groei, Toverland groei, Walibi Belgium stabiel, Efteling krimp. Het laat wel zien dat investeren in attractie's loont, want twee jaar geleden waren die cijfers omgedraaid. 🙂