Mack Rides heeft een patentaanvraag gedaan op een systeem waarbij ze klassieke slingerattracties kunnen voorzien van een splash. Zo zou je bijvoorbeeld een schommelschip krijgen dat de rit begint als een normaal schommelschip. Wanneer het schip hoog genoeg slingert zal een de bak waar het schip doorheen slingert supersnel vullen met water, zoals bijvoorbeeld nu ook al gebruik word bij de Power Splash (Pulsar, Walibi Belgium), waardoor het schip in het water splasht en daarmee ook meteen zal afremmen.
Eenzelfde systeem heeft men verzonnen voor een Giant Frisbee achtige attractie. Hier word dan ook gebruik gemaakt voor een enorme schuivende vloer voor het in en uitstappen. Dit natuurlijk omdat een platform dat weg zakt in de weg zou zitten voor de splash. Het lijkt mij echter dat dit de footprint van de attractie dan wel enorm vergroot en ik vraag me af of parken erop zitten te wachten om niet alleen in de slinger richting, maar ook naar de zijkant toe zoveel ruimte in te leveren voor een dergelijke ride.
Als laatste (en meest bizarre idee) is er ook nog een soort van pendulum attractie aan de patent aanvraag toegevoegd. Hierbij gaat het ook om een soort van Frisbee, maar dan een die in de ronde gezwaaid word en daarbij langs een soort tribune gaat komen die ook een splash element bevat.
Wie geïnteresseerd is kan de patentaanvraag hier trouwens zelf bekijken: https://patents.google.com/patent/DE102017125288A1
Ik ben natuurlijk geen expert maar zou persoonlijk denken dat van deze ideeën het schommelschip het meest haalbare is. Ik kan me voorstellen dat dit best een spectaculair gezicht moet zijn als het schip het water raakt. Niet dat ik er persoonlijk om zou staan te springen om erin te mogen, ik houd er niet van om soaked uit een attractie te komen en ik kan me niet voorstellen dat dat bij deze ideeën niet gebeuren zal 😅