Tier und Freizeitpark Germendorf
Nog nooit van gehoord? Vind ik niet gek want er staat alleen een Butterfly en die moet je naast de entree ook nog eens betalen. Daar komt nog eens bij dat Jacqueline bij zo'n parkje tegenwoordig zegt: ''Bekijk het maar, ga die prul maar alleen bezoeken.'' Dus ja dan moet ik maar alleen even een rondje lopen. Vind ik niet erg hoor om even lekker op m'n eigen tempo door zo'n parkje te lopen. Het probleem is dan misschien wel dat ik niemand kan vinden om de Butterfly aan te zetten maar het is gelukt in m'n eentje.
Oh en omdat m'n camera dus gesneuveld was, zijn de eerste foto's nog even met een telefoon gemaakt. Na dit parkje zijn we op pad gegaan voor een nieuwe camera.
De foto's van dit knullige freizeitpark.
Het lijkt vrij groot, maar er is vooral veel niks te zien.
Hmm, nu nog geld zien te wisselen.
Belachelijk toch dat al die attractie's ook nog eens geld kosten.
Maar goed, ik heb geld.
Vraag me niet meer hoe. Maar ik kreeg m aan de praat. Volgens mij moet er toch iemand bij de bediening op het plateau staan? Kijk, je hand krijg je er wel door voor de startknop bij het bedieningspaneel. Dus als er niemand op moet staan dan krijg je m altijd wel aan de gang.
Deze krijg je namelijk in je eentje niet aan de gang. Er moet bij de geldinworp iemand staan.
Hahaha nee echt. Zelfs voor die lelijke orca fontein moest er geld in.
En ja, dit was het wel zo'n beetje. Niet zo heel erg spannend en zeker een van de mindere freizeitparken waar ik ooit ben geweest. Prijs kwaliteit verhouding gewoon zeer slecht voor Duitse begrippen. Had dan op z'n minst de attractie's gratis gedaan en dan bijv de entree een euro hoger ook al is die al vrij hoog voor de prul die je te zien krijgt. Wc's kosten trouwens ook geld zie ik net op de website. Best triest wel dat je naast een entree van 5,- euro ook nog eens overal geld voor vraagt. Zelfs voor een fontein op een kilometer afstand.
Snel door dus naar wel een leuk park én met nieuwe camera.
Karls Erlebnis-Dorf Elstal
De snelste, de hoogste, de langste en tofste ABC Tube Coaster vinden we natuurlijk in dit geweldige parkje. Of is het eigenlijk een grote winkel/markt? Het is het allemaal en het mooie is dat dit alles te bezichtigen is zonder dat je geld betaald. Nou ja, ze zijn natuurlijk niet helemaal gek hier want geld uitgeven ga je toch. Er is zoveel lekkers te krijgen, vooral zoet en alles wordt voor je neus klaargemaakt en kun je zien hoe het werkt om iets te maken. Er zit ook een fabriek bij waar men eigen geteelde aardappel soorten verwerkt tot allerlei soorten chips. En daar hebben ze een enorme winkel voor waar alles te koop ligt. Geweldig om eens te zien allemaal want je ziet gewoon echt alles. Er zijn geen geheimen hier hoe het gemaakt wordt.
En hoe toepasselijker en grappiger kan het? De achtbaan hier heeft als thema de aardappel fabriek waar je doorheen gaat. Dit was echt de verassing van de dag. Deze coaster staat zo leuk en flink in het thema, dat hebben ze echt verrekte goed gedaan. K2 is de naam van de achtbaan maar dat is dus tevens een aardappel soort die ze telen. Haha geweldig dit en zeker bezoeken deze Karls Erlebnis-Dorf als je in de buurt bent.
De foto's.
Hier waren ze iets nieuws aan het bouwen.