Looopings meldt het volgende:

Phantasialand verhoogt de entreeprijs dit jaar met 3 euro. In 2019 konden bezoekers nog voor 49,50 euro naar binnen. Dit jaar gaat een regulier toegangsbewijs voor het zomerseizoen - van 4 april tot en met 1 november - 52,50 euro kosten. Dat blijkt uit een overzicht op de website van het Duitse pretpark.

In de zomermaanden zou een ticket zelfs tot 54,50 euro kunnen kosten.
Vinden jullie deze prijs gerechtvaardigd? Wellicht opent komend jaar FLY, maar is een dagje Phantasialand voor jullie meer dan 50 euro waard?

• Joell heeft hierop gereageerd.

Tim 54,50 euro kunnen kosten.

Ik heb op de officiële Facebook groep van Phantasialand €55 gehoord voor het zomerseizoen. Ik vind het zelf veel meer verontwaardigend dat iemand van 4 jaar die gemiddeld niet 120cm is al €47 betaald. Kijk, of Phantasialand dat waard is zou ik niet kunnen beoordelen omdat ik nooit voor de normale prijs ernaartoe ga. Als ik kijk of dat het waard is zou ik zeggen hoeveel kan ik kan doen op 1 dag. Als ik maar 4 attracties kan doen dan is dit veel geld. Stel ik kan er op een dag voor hetzelfde geld er 20-25 kan doen vind ik dit veel rechtvaardiger.

Joell De vraag is hoeveel mensen er sowieso voor die prijs naar binnen gaan. Ik zie toch altijd extreem veel aanbiedingen lopen. Plus als je dit betaald krijg je altijd nog een 2e kaartje om terug te komen later het seizoen.

Eftelflags Plus als je dit betaald krijg je altijd nog een 2e kaartje om terug te komen later het seizoen.

Het zou goed kunnen dat die gratis tickets al voor een groot deel ingecalculeerd zijn en mensen weten de kortingsacties vaak goed te vinden. Maar de standaard prijs begint nu wel echt hoog te worden.

• Joell heeft hierop gereageerd.

Eftelflags De vraag is hoeveel mensen er sowieso voor die prijs naar binnen gaan. Ik zie toch altijd extreem veel aanbiedingen lopen.

toevallig was ik er vrijdag en stond er nog wel een rij voor de kaarten kassa. Dus niet iedereen heeft die korting.

Marvin Als ik spreek uit ervaring ga ik niet meer terug in september, oktober met de 2de ticket. Dat zijn meestal momenten wanneer ik weer focus op werk/school en heb ik in Oktober al een trip gepland (door Arco 😆)

Joell Je kunt ook bij de kassa een voucher inleveren voor korting. Een rij bij de kassa wilt niet zeggen dat iedereen voor die prijs naar binnen gaat natuurlijk.

2 maanden later

Eftelflags

Ik heb een mail gekregen of dit ook zou gaan gelden voor het nieuwe seizoen, en dit was het antwoord:

Einen wunderschönen guten Tag Hr. Spiegelaar,

vielen Dank für Ihre E-Mail.

Wir möchten Sie darüber in Kenntnis setzen, dass wir in diesem Jahr die Aktion "1x zahlen 2x Spaß" nicht mehr anbieten werden. Stattdessen möchten wir Sie auf unsere Vorverkaufstickets informieren, welche Sie bereits ab 28,00€ über den folgenden Link buchen können: https://shop.phantasialand.de/Tickets/Vorverkauf-Sommersaison-2020/.

Bereits jetzt wünschen wir Ihnen einen unvergesslichen Tag im Phantasialand und verbleiben,

Mit phantastischen Grüßen aus dem Phantasialand
            Julia Krüger
            Ticketing und Reservierung

Dus helaas geldt dat dit seizoen (waarschijnlijk) niet meer.

Maar goed, ik heb zoiets van als ik naar een pretpark wil en geen korting kan krijgen ergens, betaal ik gewoon de volle mep.
            Een pretpark (net als een kermis overigens) bezoeken is voor mij gewoon even een dag echt in een andere wereld, en met je kop even op wat andere gedachten.

En dat is me eigenlijk gewoon genoeg waard om de volle entree prijs te betalen als het niet anders kan.

Moet er dan gelijk ook wel bij zeggen dat ik gemiddeld slechts 3 a 4 keer een park bezoek. De rest bezoek ik kermissen, dus kan me voorstellen dat als je vaker een park bezoekt niet steeds de volle mep wil betalen.

Even een korte edit:

Ik weet dat de laatste post 2 maanden geleden is geplaatst, maar ik wist pas vanaf vandaag van het bestaan van deze site, dus vandaar dat ik toch even wilde reageren

Er is vaker gezegd voor begin van het seizoen (ook via emails) dat de 2 voor 1 actie niet terug komt. En vervolgens is hij er toch als het park open gaat. Hetzelfde als dat ze altijd zeggen dat de actie tot 30 april geldig is, om hem op 1 mei vervolgens te verlengen tot 31 mei. 😛

Vorige jaren hoeft natuurlijk niks te zeggen over dit jaar, hij kan nu echt afgelopen zijn. Maar we gaan het pas echt zien als ze weer open gaan.

Ik kan me in dit geval wel voorstellen dat de actie er echt niet komt, omdat het seizoen nu een stuk korter is... Maar goed, dat is koffiedik kijken. We zullen zien 🙂 Anderzijds kan ik me namelijk ook wel voorstellen dat er acties gaan komen om toch zoveel mogelijk mensen nog naar de parken te trekken als ze later dit jaar nog wel open gaan.

Voor mij is Phantasialand 55 euro waard. Maar het begint toch op het randje te komen. 60 euro vind ik bijvoorbeeld wel weer veel, misschien raar voor maar 5 euro verschil maar dat is toch wel de grens. Uiteraard betaalt niet iedereen deze kassaprijs, gelukkig.

Ik ga altijd gratis met het Efteling abonnement en ik zal als het 50 euro kost... Gaan in de periode van 2 dagen voor 1.

Er zijn ook altijd online acties he. 🙂 Ik heb al kaartjes gekocht voor 34,50 per stuk, prima prijs vind ik dat. 🙂

Op ticketveiling gaan ze voor ongeveer 85-90 euro per 4. Ook per twee te bieden

Een entreeprijs van € 50,- of meer zal bij het doorsnee publiek wel worden bestempeld als "duur" verwacht ik. Hoewel ik dat in zijn algemeen wel mee vind vallen ten opzichte een entreekaartje voor de bios/musical of een maaltijd bij een restaurant waarbij je na 2 tot 3 uur weer buiten staat.

Gelukkig is er ook nog het Efteling abonnement waarmee je zowel in de zomer als winter een keer gratis naar binnen kunt 🙂

OlympiaLooping Gelukkig is er ook nog het Efteling abonnement waarmee je zowel in de zomer als winter een keer gratis naar binnen kunt 🙂

Dit, en om heel eerlijk te zijn ben ik best bereid om 3 euro extra te betalen. Normaal koop je daar wat te drinken voor............ bij het tankstation.

Ik schrok me een hoedje afgelopen jaar toen ik de prijs zag die ze aansloeg voor 2 tickets. Gelukkig leverde ik 2 Efteling abonnementen in en stond de teller weer op 0. Maar ik vond €99,- voor 2 kaartjes echt erg duur.
                Ja, ze hebben toffe attracties staan. Taron en Black mamba zijn wel echt 2 toppers die hoog op mijn lijstje staan. En Chiapas is mijn favoriete log flume. Maar als ik dan kijk naar wat ze aan overige attracties hebben staan waar ik gebruik van maak, vind ik het best tegenvallen. Ik kom op zo’n 16 attracties die ik doe. De kinderattracties slaan we over. Dat is net zoveel als in de Efteling en die zijn toch wat goedkoper. En de prijs/kwaliteit verhouding vind ik bij de Efteling prima. Dus ja, ik vind de prijs te hoog voor wat je ervoor krijgt. Zeker als je dan ook nog kijkt naar de staat van sommige attracties zoals de Hollywood tour en de geister rikscha.