Mijn visie tot 2030
Ik zou graag zien dat efteling meer groen behoud. Het oude sprookjesbos vs nieuwer gedeelt. Daar zit tussen de paden veel minder groen en zie je zelfs in de zomer mensen lopen.
Ook ik ben van mening dat de reiksborden overdadigzijn in groote maar mogelijk ook in plaatsing.
Ik hoop dat efteling met een verassende coaster komt. En een upgrade / modernisering van fata.
Sommige scenes zijn niet verkeerd vooral die op water level. Bij andere zit ik tegen planken van 2 meter hoog aan te kijken. Ik zou ook wel een immersieve scene met een restaurant gecombineerd intressant vinden. En buiten de overdekte wachtrij slopen. Opstapgebouw verwijderen. En rocking boat ride van maken.
Efteling wonder hotel entree die geinspireerd is op de hoofd entree maar dan een passende versie kwa groote voor dit gebied. Er zullen mogelijk nog wel meer secund gates voor verblijf gasten komen voor het main park. Dan bind ik de uniformiteit hierin wel belangrijk.
En beter theming voor de python. Daar hoor ik buitenlandse gasten regelmatig over in revieuws. En snappen joris en de draak niet. Ze zien geen draak. De liging is niet slim gekozen.
Ik zie ook graag een arthur(Europa park) fabula versie lang pardoes promenade over water heen. Zeker nu aanpassing worden gedaan aan de entree van fabula. Hoofgebouw en een tweede indoor locatie tussen huiverwoud bos en hoek symbolica. Geen film meer maar een ride beleving en. Restaurant behouden maar mogelijk de lelijke groene doos verlagen, slopen of theming aanbrengen.
Efteling is goed bezig met het verbeteren van het park. Er is de afgelopen 2 jaar veel gebeurt. Niet stil staan maar doorgaan. Ook het plaatsen van infills is een goede zet kwa imersieve gebieden. Voordat men aan strookrijk begint.
Ik zou een upgrade van fata, python en ride voor fabula komende 3 jaar. Dan is efteling mijn inziens klaar voor strookrijk en kunnen in de tussentijd bugetten gereserveerd worden.
Het word denk ik wel tijd voor een toevoeging van een impresive rollercoaster in welke vorm dan ook in 2030. Ook een indoor / outdoor lug flume met grote boten. Inspired by oldskool bobbejaanland River ride. Mogelijk concepts Adventure / Jungle / Mexican / temple.
Niet alle scenes vergelijkbaar maar vooral divers.