Begin januari ben ik met @RickMarkestein en @Eftelflags naar Rulantica geweest en hebben we geslapen in Krønasår. Rulantica was tenslotte al vijf weken open en ik was er nog altijd niet geweest. Ik heb een fotografisch verslagje samengesteld.
Allereerst hebben we ingecheckt in het hotel. We hadden de avond ervoor bij het vliegveld van Frankfurt geslapen, waardoor we rond elven aankwamen bij het hotel. Na het inchecken, wat supersnel en goed geregeld was, kregen we daar al direct onze toegangsbandjes voor Rulantica. Met deze bandjes heb je toegang en is tevens je betaalmiddel in het waterpark zelf. Een handig systeem, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de MagicBand in Walt Disney World. @RickMarkestein had trouwens ook een Hotel Friends kaart aangevraagd, waarmee je kan sparen voor aanbiedingen. Tijd om naar Rulantica te gaan. De kleedkamers, kluisjes en douches zijn echt heel erg dik in orde. De douches zijn uiteraard flink gesponsord door Hansgrohe, maar het werkt wel. Mijn volgende douchekop wordt ook een powderrain douche, wat een sensatie is dat zeg!
Na het omkleden hebben we eerst een rondje gelopen met onze digitale middelen. Foto en video maken is toegestaan in Rulantica, maar hou wel rekening met de privacy van overige bezoekers.
Na een rondje te hebben gewandeld zijn de meningen verdeeld. Ik vind het vrij fors allemaal en groots opgezet. Hoewel sommige plekken wel echt een drama zijn om te komen. Maar dat schijnt een ontwerpkeuze te zijn, zodat mensen echt gaan ontdekken. Maar je komt niet zomaar bij het golfslagbad, terwijl ik dat wel had verwacht. Dat valt ook redelijk klein uit in verhouding. De glijbanen heb ik overgeslagen, want ik vind dat helemaal niets. De wildwaterbaan is mijn favoriet, vooral de snelle binnenbaan is echt tof om te doen en zou ik het liefst blijven willen doen. Bijna jammer dat deze relatief snel voorbij is. Ik mis daar nog wel wat elementen zoals een waterval of sproeiers die meer fun toevoegen. Laten we hopen dat dit nog gaat komen in de toekomst.
Mijn favoriet is de laguna. Wat lig je daar heerlijk te ontspannen in een zwembad dat verder helemaal uitverkocht was. Zeker als de bubbels hun werken is dat echt heerlijk ontspannend. En een bar in het bad is altijd top. Daarover gesproken. Ook de apres skibar buiten is echt een topper. Ik ben heel benieuwd of we daar in de zomer warme tropische feestjes gaan krijgen, want dat schreeuwt het wel.
De horeca is nog niet zoals we vanuit Europa-Park gewend zijn. Het zijn vrij clichematige maaltijden voor een zwembad met pasta, pizza, friet en hamburgers. De cheeseburger was trouwens aan de droge kant bij mij en ik geloof dat die van @Eftelflags helemaal niet lekker was. De side-salad was dan wel weer lekker. Wat ze bij de familie Mack dan wel weer perfect onder controle hebben is de efficiëntie. Ondanks de drukte binnen een aantal minuten je volledige bestelling klaar. 's Middags wederom een horeca ervaring die ik niet gewend ben tijdens een koffie break. De verkoper was ineens weg en een andere verkoper liet op zich wachten. En toen er iemand was bleek deze nog nooit die counter te hebben gedraaid en moest dus zijn weg even goed zoeken. Kan die jongen niets aan doen, maar vervelend is het wel als je daardoor 15+ minuten staat te wachten voor je een bakkie hebt.
Tegen vijven valt de avond en eerlijk is eerlijk, Rulantica is in de nacht echt veel mooier dan overdag.
Tegen zessen verlaten we het zwembad. Het is mooi geweest en typisch voor het bezoek na een waterpark. Je bent kapot! Na vijven werd het trouwens ook een stuk drukker want toen kwamen de avondtickets erbij en liepen de wachtrijen van de populaire glijbanen op naar 40 minuten. Ik hoop dan ook dat Rulantica snel een uitbreiding krijgt in de vorm van een extra glijtoren met familieslides, want die hebben ze eerlijk gezegd net 2 of 3 te weinig waardoor de alle banen al snel druk worden.
We gaan terug naar het hotel. Om acht uur hebben we een reservering in Tre Kronen, het fine dining restaurant van Krønasår. We kiezen voor het kerstmenu, inclusief het wijnarrangement. Waar is de tijd gebleven dat we naar Europa-Park gingen omdat je lekker goedkoop bij Apres park een pizza at voor een tientje. We tikken ruim 100 euro per persoon af voor dit vier-gangen diner en laten ons graag verrassen. Wat volgt is een culinaire sensatie. Het begon met een aperitiefhapje. Roggebrood en knackebrod met boter en makreel. Ondertussen kwam de eerste grote schaal ook; het waren oesters. Kregen we van het huis aangeboden. Enigszins verbaasd wel, maar we zullen niets zeggen. Ik had nog nooit oesters gegeten, en ik zal nog steeds niet snel naar Nam Ke rennen, maar het smaakte prima. De eerste gang was gerookte zalm, met avocado en zalmeitjes. Het tussengerecht eend met risotti. Het hoofdgerecht was het beste stukje vlees dat ik in een pretpark omgeving heb mogen nuttigen. Perfect medium rare, zoals besteld, en bij elke hap een engeltje dat over je tong pist van genot. Genieten met een hoofdletter G. Het dessert na afloop was de kers op de taart. En dan heb ik alle wijnen onbesproken gelaten, maar stuk stuk perfect passend bij de gerechten.
We hebben 2,5 uur getafeld en echt heerlijk gegeten. We besluiten de kop koffie na afloop in de bar te nuttigen. Bes moe van een lange dag zwemmen en heerlijk te hebben gegeten maken we het ook niet zo laat. Tijd om naar bed te gaan. Op de kamer ontdekken we dat de boekenkasten vol staan met verwijzingen naar Rulantica en Europa-Park. Een zoektocht naar de geheime hints volgt al snel. Heel erg tof. Op de eerste verdieping is nog een bonus terug te vinden. In de beginjaren van Europa-Park heeft Ulrich Damrau veel getekend en ontworpen voor het park. Op de eerste zijn diverse tekeningen terug te vinden waaronder de entree en de oude Piraten.
Na een nachtje heerlijk te hebben geslapen ontbijten we in het grote restaurant van het hotel en vertrekken we richting Europa-Park voor twee dagen spass, maar slapen we weer in ons vaste pension in het dorp. Rulantica en het hotel waren top. Mocht je de kans en het geld hebben, ga ook eten in Tre Kronen. Want dat is de kers op de taart van een heerlijke dag weg.
En aangezien @Eftelflags mee was eindig ik niet met gelukkig hebben we de foto's nog, maar knal ik er gewoon nog even de vlog van Danny in!