Wildlands
Dat wordt even in het geheugen graven. Ik denk zo'n 15-16 jaar geleden zijn we in het Noorder Dierenpark Emmen geweest. Ik was toen best wel onder de indruk van het park en vond het misschien wel op dat moment de mooiste dierentuin van alle grote tuinen in Nederland. Alleen wel jammer dat het zo ver weg is dus zijn we er toen vanuit Driel naartoe gegaan omdat we daar om het weekend waren en het dan natuurlijk toch iets minder ver weg is.
De route door de stad met die loopbrug naar het nieuwe gedeelte, dat had ook wel iets. En dat nieuwe gedeelte van toen, is nu Wildlands geworden.
Nortica is dus eigenlijk al zo'n 16-17 jaar oud want toen wij er waren was het niet dat jaar nieuw. Maar 100% zeker weten doe ik het niet omdat het al lang geleden is. Kan ook zomaar zijn dat die 2e nieuwe locatie toen wel net open was toen wij er waren. Het was er heel erg dood en rustig dat weet ik nog wel. Het was natuurlijk ook maar een heel klein gedeelte.
Maar goed vanuit daar zijn ze dus verder gegaan en is de grote mooie dierentuin helaas gesloten.
Maar dat was toen. Nu begint het al bij het parkeren. Je moet een heel eind lopen en dan kom je bij een gebouw uit dat er niet eens uitziet als de ingang van een dierentuin. Het is eigenlijk een theatergebouw. Een ingang zonder eigen gezicht heeft de dierentuin dus. En dat is al jammer.
En dan het park zelf. Wij waren er echt snel doorheen eigenlijk. Gewoon omdat er weinig te zien is. Het is vooral een heel kaal park. Veel te open gebied met op de achtergrond de flatgebouwen van Emmen. Niet mooi dat je op plekken in 1 oogopslag heel het park ziet. Vroeger was je benieuwd wat je dan weer om de hoek of om de bocht tegen zou komen. Zo net als Blijdorp, Burgers Zoo en alle anderen eigenlijk zijn ingedeeld. Een gezelligere opzet dus dan deze kale bedoeling.
Het personeel zijn vooral kinderen en dat werkt niet. In het restaurant kwamen mensen steeds terug ergens voor. Volgens mij om flesjes drinken op te laten maken. Telkens weer. Ja er werkten alleen maar kinderen die niet aan het opletten waren. Bij de attractie's hetzelfde verhaal. Zo traag zijn die jonge grietjes en ventjes. Bij de bootjes ook gewoon niet ingrijpen als mensen ruzie maken met instappen wie waar/wat/of hoe gaat zitten. Gewoon duf om je heen blijven kijken en de attractie lang stil laten staan terwijl het er kei druk is.
De vrachtauto Safari ook niet gedaan vanwege de capaciteit. Als een slak over het parcours dus het zou sowieso niet spannend geweest zijn. Maar dat slakkentempo, kost wel capaciteit en als ze maar met eentje rijden, dan ziet dat er best triest uit dat je op die slak moet wachten steeds.
Normaal vind ik indoor jungle's en kassen prachtig om te zien. Hier viel het ook wat tegen die Jungola. Leuk gedaan met het vliegtuig, dat wel, maar ik mis de toffe route's, dat is er te weinig. Er valt te weinig te ontdekken zeg maar, ook dat had beter gekund.
Al met al dus niet zo'n al te beste ervaring dus. Ondanks dat heb ik denk ik toch nog wel een paar leuke foto's kunnen schieten.
Dit kennen we dus nog van vroeger.
Wat een spektakel zeg. Die zijn zeker niet in Movieland wezen kijken. Haha. Dit kost capaciteit doordat ie als een slak over het parcours gaat. Best wel triest om te zien dat je daar dan ook nog eens een paar rondjes op moet wachten want ze reden maar met 1 vrachtauro. Gelukkig zagen we dan ook vrij snel dat we hier niet op hoefden te wachten. We hebben namelijk genoeg gezien om te kunnen zeggen dat het sowieso geen boeiende rit zou gaan worden.
Langnek.
En hier wordt pijnlijk duidelijk hoe kaal en open het gebied is. Je kijkt zo naar die lelijke ingang in de verte. Als ik de camera naar rechts had gedraaid had ik van die prachtige flatgebouwen op de foto.
Maar dit is toch vooral waar we voor komen. Even lekker bingo scoren.
Ook hier is de openheid en kaalheid goed zichtbaar.