Op Facebook, via het account van de podcast ‘Zoo Inside’ kwam ik het tragische nieuws tegen van een grote brand in de dierentuin van Krefeld waarbij afgelopen nacht het ‘affentropenhaus’ volledig afgebrand is.
De apen die in dit 2000m2 grote verblijf leefden zijn allemaal overleden 😟

Logischerwijs blijft de dierentuin vandaag dicht.

Het is ontzettend sneu om te lezen dat er bedreigde diersoorten zijn overleden, vooral oerang oetangs die bij mij op nummer 1 staan van lievelingsdieren.

zeer triest nieuws

Vreselijk wat daar gebeurd is. Dat is geen leuk begin voor het nieuwe jaar. 🙁

Leuke gedachte zo'n lampion maar men denkt meestal niet na over de mogelijke gevolgen..

De oorzaak van de brand is waarschijnlijk een wenslampion. Daarvan zijn er meerdere gevonden in het apenverblijf. Dit soort papieren lampions zijn sinds 2009 verboden vanwege brandgevaar, zegt correspondent Judith van de Hulsbeek.
bron: https://amp.nos.nl/artikel/2316932-drama-in-duitse-dierentuin-geen-overlevenden-bij-brand-in-apenverblijf.html

Ontzettend triest nieuws dit 😢

Heel erg.... Ik heb het park in 2019 bezocht en ben ook in dit verblijf geweest. Wil niet weten hoe die dieren de laatste minuten hebben beleefd.... 🙁 En dat door een wens lampion die al verboden zijn sinds 2009...

2 jaar later