Ik heb even flink zitten wikken en wegen, eigenlijk is dit een heel moeilijk topic en ik heb er een paar groepen in gemaakt, dit is mijn top 10 in 2019!
Beste ritten in achtbanen
- De nachtrit in Untamed,
Na anderhalf uur wachten op Halloween, we vertrokken in het het donker de lifhtill op, een paar lichtjes in het donker verlichtte de baan en we zaten frontrow.. Omdat ik zo brutaal was en ze ons de kans gaven, echt die rit daarna, BEUKEN, AIRTIME, je vloog letterlijk en figuurlijk de baan uit.. ZOO GAAF, ik heb nog nooit zo'n baan meegemaakt.
- Taron in het donker
Zoals vele weten ben ik geen fan van Taron, hoe het kan weet ik niet? ik heb echt niks met die baan maar het moment dat we in het donker in 2019 de hoogste bocht bereikte en we echt letterlijk er uit vlogen voelde ik de kracht van Taron, de ongecontroleerde vibe die erin zit.. Heerlijk, hoe die spanning werd opgevoerd en dan die stevige remmen op het einde!
- Helix in het donker
Ik denk dat ik met Helix mijn "In to the darkness"afsluit, deze baan trekt geweldige g-krachten en eigenlijk sprokkel ik een beetje, maar dat ga ik ook doen in mijn top 10, Helix heb ik in 2018 bereden en dat was ook gelijk mijn nummer 1, na 13 ritten was ik verrot, de G-krachten hadden me echt MURF gemaakt, vooral de Norwegian loop die na elk rondje beter werd en nu ook min lievelings element is. Echt deze baan spreekt boekdelen! Het scheuren langs de rotswanden, onder Lisebergbanan door, over de waterbaan, overal mooi uitzicht! Deze baan heeft het allemaal.
Beste RMC's
- Wildfire
Ik denk dat er nu voor mij geen RMC beter is dan Wildfire, het klimmen naar 60 meter en dan over het Ravensnest naar de baai toe is het mooiste uitzicht wat je over de baai krijgt, dan de zero g-stall is het lekkerste gevoel ooit in een achtbaan. dan de bochten tegen de klif aan en het gebeuk naar het einde toe is zo mooi gedaan! Echt een baantje naar mijn hart.
- Untamed
Untamed mag best het airtime beestje van alle achtbanen genoemd worden, het oneindige en nodeloze wippen uit je stoel maakt je na 1 rit al helemaal MURF, de barrel rol waar je op het einde zo langzaam in rolt is echt te gek! En de 270 dubbel inverted stall is zo LEIP en gaaf ontworpen, echt een heerlijk baantje.
- Zadra
Jammer genoeg is Zadra de meest teleurstellende in deze top 3, hij gaat te snel om van de elementen te genieten, het enige leuke aan deze baan is dat die enorm hoge elementen heeft, hij gaat echt van hoog naar laag en dat maakt hem leuk, maar hij heeft niet de powers van Untamed en Wildifre, niet de spraakmakende elementen of het gedraai en gebeuk de klif op en dat is jammer.
Top 3 hout
Hier in ga ik een klein beetje uitleg geven, ik zet Wodan en Troy op plek 1/2 omdat ik ze alletwee goed vind en geen nummer 1 kan kiezen, net als mijn nummer 3, der zijn geen betere dan Balder en Twister, Twister omdat die zo klein is en Balder omdat die soepel is
1/2 Troy. Wodan
2/3. Twister/ Balder
Top 10 achtbanen
Hier in ga ik niet echt uitleg geven, ik denk dat sommige banen voor zich spreken en als er opmerkingen zijn hoor ik het graag 😃 positieve discussies zijn altijd leuk.
- Helix
- Hyperion
- Black Mamba
- Mako
- Manta
- Lech
- Fenix
- Silverstar
- Lost Gravity
- Kraken