Jailsamer Kan het niet zo zijn dat Parijs alleen toestemming.zou geven, als Ratatouille juist in het Frans gebouwd zou worden? Ik zie de Fransen daar wel voor aan.
Ik denk dat Disneyland Paris geen eigenaar is van de attractie concepten maar dat Imagineering die rechten zelf heeft gehouden. Dus ik denk dat er zeker overleg is geweest met Disneyland Paris toen de attractie ook naar EPCOT kwam, maar meer op het vlak van wat wel en niet werkte, waar grote onderhoud pijnpunten zaten en dergelijk, maar ik twijfel of het ook over de creatieve kanten van de attractie is gegaan.
Jailsamer Ten 2e, is The World Showcase niet bedoeld om je de indruk te geven dat je daadwerkelijk in het betrefende land bent?
Zeker, maar wel een geromantiseerd beeld van die landen 🙂
Jailsamer Ten 3e, Amerikanen hebben zo'n romantische vertekent beeld van Parijs, terwijl het merendeel er nooit zal komen. Op deze manier denken ze dat ze wel in Parijs zijn.
Ik vind het juist wel leuk dat deze ride voor een gedeelte in het Frans is. Geeft hem net iets meer thema gevoel, en het verhaal is prima te volgen.
Precies dat, en ik denk ook dat de gemiddelde Amerikaan intussen ook wel weet dat EPCOT een romantischer beeld geeft van de landen die op de showcase staan dan wat het uiteindelijk is. En dat de pislucht in de metro en het vuil op de straathoeken (wat de laatste jaren wel heel veel minder is geworden) niet door Disney zullen worden gekopieerd, maar dat ze daar gewoon vrede mee hebben. Vind dat best een prima instelling in het leven.
Niet alles hoeft 100% authentiek, echt en rauw te zijn toch 🙂
Verder volledig met je eens, die Franse teksten in de ride voegen sfeer toe, je begrijpt de taal niet, maar je ziet genoeg om de context te begrijpen. De storyline van de attractie is natuurlijk ook niet mega diepgaand. Je gaat mee met de ratten op onderzoek in de keuken en wordt dan door de chef-kok achtervolgd. De visuals maken dat wel meer dan duidelijk dus het Frans erin houden versterkt het parijs-gevoel alleen maar en zorgt voor meer immersion!